אין לי השכלה רפואית, ולכל היותר אני יכול לתהות מהו ההיגיון הטמון בשיקולים לאסור על נסיעות לחו"ל ולהטיל חובת בידוד לשבים, מבית מדרשם של מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש מנכ"ל ועובדיו.

ניצן הורוביץ ובני גנץ במאהל בדיקות הקורונה בנתב"ג (צילום: טל עוז/ משרד הביטחון)

מדי יום מתגלים כאן 800 ואולי אף 1,000 חיוביים. הנגיף החמקמק מרחיב את אחיזתו. מעבר לכך, צמודה אלינו הרשות הפלסטינית, שמבחינת שלטונות הבריאות שלה היא ישות נפרדת, אבל שלושת מיליון אזרחיה נעים כאן בינינו, ברשות ושלא ברשות. כולנו כאן מתבשלים יחד בחום הקיצי במרק הקורונה.

ועדיין, ראשי משרד הבריאות מפנים את האצבע המאשימה, בתגובה פבלובית כמעט, לעבר שערי נתב"ג, המקום המוגן והמנוטר ביותר בארץ. מקום שכדי לטוס ממנו רוב הנוסעים נדרשים להיבדק, וכדי לשוב אליו נדרש אדם לבדיקה 72 שעות לפני שובו ומיד בשובו.

מיעוט המאומתים המתגלים - כמה עשרות - אינו מונע מראשי משרד הבריאות להטיל מגבלות והנחיות בידוד משיקולים מעורפלים. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, הקורונה בטורקיה התייצבה, והיא אף נמצאת במגמת ירידה. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, בארה"ב הקורונה הרימה ראש ומשתוללת, אבל אין מגבלות. למה כאן יש? לפרופ' אש וחבריו הפתרונים.

בסוף זה יחזור אל כולנו. המגבלות האלה, שפוגעות ואוכלות בתעשיית התיירות והתעופה, רומסות את מטה לחמן של רבבות משפחות. אך אל תטעו, אלה שפרנסתם מועטה וננגסת - הם אלה שיימנעו מהוצאות ומרכישות אצלכם ואצל הקרובים לכם. מישהו צריך לעשות סדר במשרד הבריאות, ויפה שעה אחת קודם.

הכותב הוא חלק מענף התעופה והתיירות.