"חובה, לא המלצה": ישיבת הממשלה ה-36 השישית במספר התקיימה הבוקר (שני) באולם שגאל בכנסת בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה, ובעקבות הכוונה להחליט על הגבלות חדשות. במהלך הישיבה השרים דנו במינויים חדשים במשרדי הממשלה, ובסגירת המשרדים מהממשלות הקודמות. 

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר בפתח הישיבה: "רוצה לומר באופן ברור - החלטות הממשלה אינן המלצות, הן מחייבות. מי שיפר - ישלם. מסכה במקומות סגורים – היא חובה, לא המלצה. החל מיום רביעי – הגעה לאירועים תתאפשר למחוסנים, מחלימים ובעלי בדיקה שלילית – זו חובה, לא המלצה. שמירה על בידוד – זו חובה, לא המלצה. אלו הן חובות של האזרח, ואנחנו נעמוד עליהן".

ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת הממשלה (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת הממשלה (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)

בלשכת ראש הממשלה הסבירו אתמול כי ההחלטה התקבלה עקב מצב התחלואה בקורונה: "באולם שגאל קל יותר לשמור על הריחוק בין המשתתפים". לפי שעה, לא ברור אם ישיבות הממשלה יעברו לכנסת באופן קבוע עד הירידה בתחלואה או שמדובר באירוע חד-פעמי.

בנוסף לכך, הממשלה אישרה בישיבתה את מינויו של ד"ר איל חולתא כיועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל. חולתא ייכנס לתפקידו ביום א׳, 15 באוגוסט 2021. ראש הממשלה נפתלי בנט, בירך את ד"ר חולתא ואמר: "מאחורי איל ישנן שנים של עשייה, גם בתחום המדיני וגם בתחום הטכנולוגי. מדובר באדם יצירתי מאוד, מנוסה מאוד, שמבין את אתגרי הביטחון הלאומי, ואני משוכנע שהוא יבצע את תפקידו בהצלחה".