ירקות קפואים - זה כדאי: תעשיית המזון הקפוא מציעה מגוון של ירקות ופירות קפואים למאכל, לבישול ולאפייה. אך האם מדובר באופציה בריאה כתוספת לארוחת צהריים? הדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, ענתה בתוכניתה השבועית לשאלתו של המאזין, שרצה לדעת האם נגרם נזק לירקות קפואים שיוצאים להפשרה, ובכלל, התעניין בסגולותיהם הבריאותיות.

רוזמן השיבה לו: "אבל למה אתה לא מוציא רק את החלק שאתה צריך? נגיד אני רוצה חצי שקית, אני מוציאה חצי, וחצי מחזירה לפריזר. אתה לא פוגע (באיכות של הירקות). היתרון של הירקות והפירות הקפואים, הירקות בעצם עוברים חליטה מאוד קצרה במים רותחים ומיד הקפאה, הטענה של החברות זה שהם משתמשים בירקות ישר מהשדה, יותר טרי מהירקות שמגיעים לסופר. ההקפאה כביכול שומרת על הוויטמינים".

"היתרון היותר משמעותי - אתה משתמש בהם בעיקר לירקות מבושלים ולתנור, הרי אתה לא שם את זה בסלט, ואז החימום של הירקות הקפואים הרבה יותר קצר וזה שומר על הוויטמינים. אם ניקח כרובית ואחמם בסיר זה ייקח לי יותר זמן מאשר כרובית מהפריזר שאני יכולה לחמם בפחות זמן, והחימום הקצר כביכול שומר על הוויטמינים", אמרה עוד.

בקשר לפירות אמרה: "פירות קפואים שמים בשייק וכביכול זה שומר על הוויטמינים בזמן ההקפאה, וזה זמין כל הזמן. היתרון שזה זמין בכל זמן, בכל השנה זה הכי חשוב. אם זה היה בשר פחות טוב אבל זה ירקות אז לא קרה כלום".