למרות המלצת ראש הממשלה בנט ומנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש שלא לטוס לחו"ל, היום (שני) יעברו בנתב"ג מעל 36,000 נוסעים, 21,500 מהם נוסעים יוצאים. מתחילת השבוע חלה עלייה בכמות הנוסעים היוצאים לחגוג את חג הקורבן בחו"ל. לטורקיה יצאו היום כ3,700 נוסעים. לארה"ב יצאו היום כ-3,200 נוסעים, ליוון כ-3,000 נוסעים ולקפריסין 1,000 נוסעים.

רשות שדות התעופה עדכנה כי נרשמה הבוקר תנועה ערה של יוצאים לחצי האי סיני ועל כן נערכו במעבר בגין, שבין ישראל למצרים, בצוותים מתוגברים לקבל את כל היוצאים למצרים לקראת חג הקורבן. 

עומסים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
עומסים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

 
שרת התחבורה מרב מיכאלי ציינה כי "שמירה על בריאות העוברות והעוברים תוך תפעול יעיל ומהיר של המעבר היא מטרה עליונה ולכן תגברנו את כח האדם בו. הוספת צוותים במעבר תאפשר זירוז הבדיקות השונות ותשחרר את העומסים שנוצרו בימים האחרונים בעקבות החג".
 
השרה הוסיפה כי "רשות שדות התעופה הרחיבה את שעות הפעילות במעבר בכדי לאפשר את כניסת כלל הנוסעים במסוף בגין עד לנוסע האחרון בהתאם לשעות הפתיחה של הצד המצרי. ההערכות למעבר הנוסעים במעבר בגין כללה הכפלת כמויות כח אדם, והגדלת עמדות בדיקת הקורונה PCR".

רשות שדות התעופה ציינה כי היא "שבה ומזכירה לנוסעים להירשם מראש הן בכניסה והן ביציאה ולשלם מראש בכדי לחסוך את זמן המעבר במסוף. ביציאה למצריים מקבלים רוכשי אגרות המעבר הנחיות הן ליציאה והן והם נדרשים לאשר את התנאים במהלך הרכישה".

עוד עדכנו ברשות כי לקראת עומסי היציאה והכניסה בשל חג הקורבן תוגבר מתחם הרישום והתשלום לבדיקת הדיגום לקורונה ונפתח מתקן רכבים נוסף לטובת כניסה ויציאת כלי הרכב במעבר. כמו כן, נפתח דלפק תשלום במזומן לבדיקות הדיגום.

רשות שדות התעופה פרסמה אתמול כי כ-37 אלף בני אדם צפויים לעבור היום בנמל התעופה בן גוריון, כאשר חלק גדול מהנוסעים יוצא עבור חגיגות האיד אל אדחא בחו"ל.

כאמור, ראש הממשלה נפתלי בנט קרא לאזרחי ישראל שלא לצאת מגבולות המדינה, במספר הזדמנויות שונות, לאור התפשטות הנגיף. בשבוע שעבר אמר בנט במהלך מסיבת עיתונאים של משרד הבריאות כי הוא "ממליץ לישראלים שלא לטוס לחו"ל. אתם יכולים להידבק ואני צופה בקרוב מאוד שהמפה תתמלא, המדינות שאליהם אתם מזמינים, כל העולם יהיה אדום, לכן ממילא זה יבוטל".

בסוף חודש יוני אמר ראש הממשלה, במהלך מסיבת עיתונאים בנתב"ג: "מי שלא צריך לצאת לחו"ל שלא ייצא, ייתכן שיהיו שינויים במדיניות הכניסה והיציאה מהארץ בהמשך. בפעם השלישית אני אומר, אם אפשר לוותר על הנופש בחו"ל - אל תזמינו".