דובר חברת NSO עודד הרשקוביץ שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והדף את ההאשמות נגד תוכנת פגסוס של החברה וטען כי מדובר בשירות למציאת מיקום של מקור שיחה. "מוצרי החברה משמשים למעקב אחרי פשיעה חמורה. אנחנו פועלים על פי רישיון שניתן לחברה על פי החוק. NSO פיתחה מוצר ראשון ומוביל מסוגו בעולם להגנה על חיי אדם". 

בהמשך התייחס הרשבקוביץ גם לטענה כי שמה של התוכנה נקשר למעקב אחרי עיתונאים ומתנגדי משטר, המפורסם שבהם היה ג'מאל חשוקג'י שנרצח בקונסוליה הסעודית בטורקיה ואמר: "ב-11 שנות קיומה של החברה, הושמעו האשמות קשות נגד החבורה. לא נמצאה אף ראיה נגד אף אחד, אף אחד לא הביא אף מידע שיש 12 עיתונאים שנעקבו. בכל פעם שהוגשה תלונה על שימוש לא ראוי, הדבר נחקר עד הקצה". 

"ארגון אמנסטי תבע את NSO בבית המשפט וביקש לשלול את רישיון היצור של החברה. שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב פסלה את הטענה כי אין לכך בדל של ראייה",הוסיף. 




כמו כן, התייחס דובר החברה גם לטענות כי ארגון התקשורת "סיפורים אסורים" וארגון זכויות האדם אמנסטי, יחד עם 16 גופי תקשורת שמשתייכים לקונסורציום "פרויקט פגאסוס", השיגו רשימה של יותר מ-50 אלף מספרי טלפון שלפי ההערכות היו יעדים לריגול באמצעות התוכנה מאז שנת 2016 ואמר "חמישים אלף המספרים שפורסמו, פורסמו מתוך רשימה שמופצת ברשת שלא קשורה לחברת NSO ומופעלת על ידי שירות פרטי. הקשר אלינו לא קיים". 

כזכור, חשיפה של עיתון הגארידאן העלתה כי חברת NSO הישראלית, שיתפה פעולה עם משטרים טוטליטריים, שהשתמשו בתוכנת ריגול והשתלטו על מכשירי טלפון של פוליטיקאים בכירים ועיתונאים. תוכנת הריגול איפשרו ללקוחותיה למשוך מסרונים, תמונות, תכתובות דואר אלקטרוני ורשומות שיחות מתוך טלפונים חכמים מסוג אייפון ואנדרואיד שהיא הוחדרה אליהם. כמו כן, התוכנה איפשרה להפעיל מרחוק את המיקרופונים של הטלפונים.

אחד הנתונים הדרמטיים מהתחקיר היה המעקב אחרי העיתונאים, אשר רבים מהם השתייכו לכלי תקשורת מהמובילים בעולם, בהם הניו יורק טיימס, וול סטריט ג'ורנל, CNN, אי-פי, לה מונד, פייננשל טיימס ואל-ג'זירה. באזרבייג'ן זוהו 48 עיתונאים שהיוו יעד למעקב, בעוד שבהודו ובמרוקו אותרו 38 אנשי תקשורת. "אתה מרגיש שחיללו אותך", אמר העיתונאי ההודי סידהארט ורדראג'ן, ממייסדי אתר החדשות דה ווייר, שהמכשיר שלו ושל עמיתיו נפרץ. "זו חדירה מדהימה ועיתונאים לא צריכים להתמודד עם זה. אף אחד לא צריך להתמודד עם זה, אבל במיוחד עיתונאים ומי שעובדים עבור האינטרס הציבורי".