הממשלה אישרה היום (שני) את ביטולם של המשרדים משאבי המים, הדיגיטל הלאומי, נושאים אסטרטגיים, ההשכלה הגבוהה והמשלימה והמשרד לחיזוק וקידום קהילתי והעברת תחומי פעילותם למשרדי הממשלה השונים. 

המשרד להשכלה גבוהה בראשו עמדו בעבר זאב אלקין ויואב גלנט, יתאחד עם משרד החינוך לאחר שהשרה ד"ר שאשא ביטון הגישה הצעת מחליטים בנושא, שכללה את המעבר של מספר תחומים לסמכות ולאחריות משרד החינוך ובכלל זה את פעילות תנועות הנוער וארגוני הנוער. המעבר יצור רצף חינוכי שיאפשר למערכת לראות את הילד מהגיל הרך ועד להשכלה הגבוהה. כמו-כן, הוא יוביל לייעול העבודה, לחיסכון בתקנים ובמשרות של כח אדם.

סמכויותיו של משרד הדיגיטל הלאומי אשר היה אמון על נושא התקשוב והמחשוב בישראל ועל רשות החברות הממשלתיות ובראשו עמד דודי אמסלם, יועברו למשרד הכלכלה והתעשייה ורשות החברות הממשלתיות תחזור למשרד האוצר. סמכויותיו של המשרד לנושאים אסטרטגיים שהוקם מחדש בשנת 2009 ישובו אל משרד החוץ. 

כמו כן ובהתאם להסכם הקואליציוני בין יש עתיד לימינה, סמכויותיו של המשרד לחיזוק וקידום קהילתי ישובו אל המשרד לביטחון הפנים וסמכויותיו של המשרד משאבי המים, בראשו עמד השר זאב אלקין ולאחר מכן יובל שטייניץ, ישובו אל משרד האנרגיה.