ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, השתמש בשירותי חברת הסייבר הישראלית NSO על מנת לרגל אחר עיתונאים הונגרים, כך דווח היום (שני) בעיתון "הגרדיאן" הבריטי. לפי הדיווח, אורבן השתמש בתכנת ה"פגסוס" המתוחכמת על מנת לפרוץ לטלפונים ניידים של מטרות שונות במדינה. 

לפי החומרים שדלפו ופורסמו בעיתון, חברת הטכנולוגיה סייעה לממשלות ברחבי העולם לרגל אחר עיתונאים ואנשי נוספים. עוד פורסם כי מממשלת הונגריה עקבה אחר לפחות מספרם של לפחות עשרה עורכי דין, פוליטיקאי אופוזיציה ולפחות חמישה עיתונאים. אחד מהם הוא סאבולץ' פאני - עיתונאי חוקר באתר החדשות ההונגרי "דירקט 36".

פאני אמר לעיתון "הגרדיאן" כי בממשל אורבן מאמינים שעיתונאים עצמאיים הם חלק מקנוניה נגדם. "אני חושב שיש פרנויה רחבה והם רואים במניעים שלנו וברשתות שלנו הרבה יותר ממה שיש בפועל", אמר לעיתון. דובר ממשלת הונגריה הגיב לדברים ואמר כי "איננו מודעים לאיסוף הנתונים לכאורה שעליו מדובר". 

עוד דווח כי "פגסוס" מאפשרת למשתמש בה לראות את תוכן הטלפון הנייד של מושא הריגול, לרבות הודעות, תמונות ומיקום GPS. בנוסף לכך, התכנה מאפשרת למכשיר להפוך למכשיר הקלטת וידאו ואודיו. בחברת NSO טענו כי התוכנה נועדה אך ורק על מנת להילחם בטרור ופשעים חמורים. 

בראיון ל-103FM הבוקר הדף דובר NSO את ההאשמות נגד תוכנת פגסוס של החברה, וטען כי מדובר בשירות למציאת מיקום של מקור שיחה. "מוצרי החברה משמשים למעקב אחרי פשיעה חמורה. אנחנו פועלים על פי רישיון שניתן לחברה על פי החוק. NSO פיתחה מוצר ראשון ומוביל מסוגו בעולם להגנה על חיי אדם", אמר. 

הדובר, עודד הרשקוביץ, התייחס גם לטענה כי שמה של התוכנה נקשר למעקב אחרי עיתונאים ומתנגדי משטר, המפורסם שבהם היה ג'מאל חשוקג'י שנרצח בקונסוליה הסעודית בטורקיה ואמר: "ב-11 שנות קיומה של החברה, הושמעו האשמות קשות נגד החבורה. לא נמצאה אף ראיה נגד אף אחד, אף אחד לא הביא אף מידע שיש 12 עיתונאים שנעקבו. בכל פעם שהוגשה תלונה על שימוש לא ראוי, הדבר נחקר עד הקצה".