חשד להתעללות בפעוטות: גן ילדים בכפר יונה שבאזור השרון נסגר היום (שני) לתקופה בת 60 ימים בעקבות צו הפסקה מנהלי שהוציא משרד העבודה והרווחה. זאת, במסגרת חקירה פלילית שמנהלת המשטרה בחשד להתעללות בפעוטות בגן, במטרה לאפשר למשטרה להמשיך את החקירה, וכן לבדוק את ההתנהלות בגן מבחינת תקני משרד העבודה והרווחה. 

חקירת המשטרה נפתחה לפני כ-10 ימים בעקבות ריבוי תלונות ועדויות של עשרות הורים מהם עלה חשד לפיו הצוות בגן קשור למספר רב של אירועים הגובלים בהתעללות בפעוטות. חלק מצוות הגן נחקר במשטרה ובתום החקירה שוחררו בתנאים מגבילים.

במשטרה ממשיכים החוקרים לבחון את התיעודים ממצלמות האבטחה של הגן, בניסיון להתחקות אחרי כל האירועים המעלים לכאורה חשד לעבירות פליליות. במשטרה מתכוונים לחקור עובדות נוספות בגן, ולבסס תשתית ראייתית שתוביל בסופו של דבר לכתבי אישום. החקירה נמשכת.

תחנת משטרה (צילום: שאטרסטוק)
תחנת משטרה (צילום: שאטרסטוק)

כזכור, בתחילת השבוע נחקרה מטפלת בת 70 במעון באשקלון בחשד להתעללות בפעוטות בגילאי שנתיים-שלוש. היא שוחררה בתנאים מגבילים, בהם הרחקה למשך 15 ימים מהמעון. במקביל, המשטרה לקחה את מצלמות האבטחה של המעון ומוסיפה לחקור את המקרה.

בשבוע שעבר כרמל מעודה, "המטפלת המתעללת" מראש העין, נשלחה ל-9.5 שנות מאסר ועוד שלוש שנים על תנאי, לאחר שהורשעה בחודש דצמבר ב-17 סעיפי התעללות ותקיפה של 11 פעוטות בגילאי שלושה חודשים עד שלוש שנים בשנת 2019.