שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה נפגשה היום (שני) יחד עם השגריר ל-OECD חיים אסרף עם דירקטור האגף לעבודה ורווחה בארגון ה-OECD סטפנו סקרפטה ועם מנהל חטיבת ההגירה בארגון, ז'אן כריסטוף דומונט. הארבעה סיכמו על המשך הידוק היחסים בין הארגון לבין ממשלת ישראל ועל הגברת שיתוף הפעולה בנושאים של קליטה ורווחה. 

תמנו שטה אמרה כי "השותפות עם ארגון ה-OECD חשובה מפני שהיא מפרה גם את מדינת ישראל וגם את הארגון. לאורך השנים וביתר שאת בשנה האחרונה פיתחנו במשרד העלייה והקליטה תורות שלמות בכל הקשור בקליטת עולים ולארגון הבינלאומי יש מה לקבל מאתנו; החל מתחום רכישת השפה, דרך מציאת עבודה מותאמת כישורים וכלה בתוכניות ייעודיות עבור עולים מבלי לפגוע בתרבות ובאותנטיות של ארצות המוצא מהן באו".

ארגון ה-OECD חוקר בשנים האחרונות את תחום ההגירה לצד תופעות של הזדקנות האוכלוסייה. בראש האתגרים איתן מתמודדות מדינות הארגון הוא איך לשלב את המהגרים בשוק העבודה כך שזו תתאים לכישוריהם. משרד העלייה והקליטה לוקח חלק בכל הנושאים של קליטת עלייה בתוך קהילה כגון שפה, אינטגרציה וכו'.

תמנו שטה במטה ה-OECD בפריז (צילום: נתן וייל, לע''מ)
תמנו שטה במטה ה-OECD בפריז (צילום: נתן וייל, לע''מ)

ארגון ה-OECD ומשרד העלייה והקליטה מקיימים ביניהם דיאלוג מפרה ושואבים השראה האחד מהשני ולומדים רבות מתהליכים שונים המיושמים בארגונים. מטרת הביקור הנוכחי כאמור, הוא הידוק יחסי הגומלין בין הארגון לבין המשרד והמשך שיתוף הפעולה בין השניים לצורך מחקר ופיתוח מדיניות בנושאים אלו.

ביקורה של שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה הוא ביקור ראשון של פיגורה בכירה בממשל הישראלי בארגון מאז פרצה הקורונה לפני כשנה וחצי.