נציבת האו"ם לזכויות אדם, מישל בצ'לט, קראה הערב (שני) להגביר את הרגולציה על מכירת טכנולוגיות מעקב, לנוכח הפרסומים על השימוש שנעשה בתוכנת פגסוס של חברת NSO הישראלית כדי לעקוב אחרי טלפונים של עיתונאים, פעילי זכויות אדם, מתנגדי משטר ופוליטיקאים. 

"הפרסומים מאשרים חלק מהחששות האיומים ביותר לגבי השימוש הבלתי ראוי האפשרי בטכנולוגיית מעקב כדי לערער באופן בלתי חוקי זכויות אדם", מסרה בצ'לט, שכינתה את הפרסומים "מדאיגים באופן קיצוני". "אם הטענות לגבי השימוש בפגסוס אפילו נכונות רק בחלקן, אז שוב נחצה קו אדום עם חסינות מלאה".

בצ'לט, לשעבר נשיאת צ'ילה, ציינה כי הדיווחים החדשים "מאשרים את הצורך הדחוף בהסדרת המכירה, ההעברה והשימוש בטכנולוגיית מעקב ואת הצורך להבטיח פיקוח הדוק והרשאה". "ללא מסגרות רגולציה ששומרות על זכויות אדם, יש יותר מדי סיכונים שהכלים האלה ינוצלו כדי להטריד מבקרים ולהשתיק מתנגדים", הזהירה. 

מוקדם יותר היום, נשאלה נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, על הדיווחים שטלפונים של עיתונאים היוו לכאורה יעד לחדירה באמצעות התוכנה, כולל בחלק ממדינות האיחוד האירופי, ובראשן הונגריה. "צריך עדיין לוודא את זה, אבל אם זה המקרה, זה לא מתקבל על הדעת לחלוטין", אמרה פון דר ליין. "זה מנוגד לכל סוג של חוקים שיש לנו באיחוד האירופי". 

היום פורסם כי אחד השמות שזוהו ברשימת הטלפונים שהיוו יעדים לכאורה לריגול באמצעות פגסוס הוא ראהול גנדי, מנהיג מפלגת הקונגרס בהודו ויריבו הפוליטי הגדול של ראש הממשלה, נרנדרה מודי. מהתחקיר עלה כי שני מספרים שקשורים לגנדי נבחרו כיעדים אפשריים לתקיפה לפני הבחירות ב-2019, ובנוסף הופיעו ברשימה גם טלפונים ששייכים לחבריו הקרובים של מנהיג האופוזיציה ושל בכירים אחרים במפלגה. עם זאת, אין הוכחה חד משמעית לפריצה למכשירים מאחר שלא בוצעה בדיקה של זיהוי פלילי.