שובה של הקורונה ואיתה המגבלות הצפויות מאיימים להוציא מחדש את ארגוני העצמאים לרחובות, אם לא יגובש מיד מתווה פיצויים לבתי העסק שעלולים להיסגר.

במפגש חרום לילי שנערך שלשום השתתפו ראשי הארגונים הכלכליים במטרה לגבש סדרת פעולות ומתווה למקרה שהמגבלות יחזרו. "ממשלת ישראל חייבת לקבוע עיקרון מקודש - לצד המגבלות חייבים להיות מענה ופיצוי. אל תאלצו אותנו לחזור לרחובות", אמר ל"מעריב" נשיא להב עו"ד רועי כהן.

בדיון השתתפו ראשי אולמות האירועים, חדרי הכושר, המסעדות ובריכות השחייה, מפעילי קייטנות, מורי דרך, סוכני נסיעות, מפעילי חוגים בגנים, אנשי התנועה לעידוד האופנה, מפעילי האטרקציות וראשי איגודי התרבות, המופעים, התערוכות והכנסים.

במקביל, נפגשו אתמול נציגי הארגונים בראשות כהן עם החשב הכללי באוצר יהלי רוטנברג ונציגיו. לנשיא להב נלוו נשיא יועצי המס ירון גינדי והיועץ הכלכלי המיוחד ללהב רובי נתנזון.

במפגש דרש כהן שהאוצר יפעיל כבר כעת ומראש מתווה פיצויים מיידי עבור סגירת בתי העסק בגלל מגבלות התו הירוק, הכולל בין השאר מענקים ופיצוי מיוחד בגין הירידה של 25% במחזור העסקים, וכן להשוות את הירידה לפעילות בשנת 2019.

כמו כן, ישנה דרישה להשאיר את הקרן בערבות מדינה עם תנאים מועדפים לעסקים קטנים לתקופה של עד עשר שנים. באוצר יתבקשו גם למצוא פתרון להוצאת עובדים לחופשה כפויה. העצמאים סבורים כי הוצאה נוספת של העובדים לחל"ת תהיה טעות ולכן יש להפעיל את המודל הגרמני.

באוצר גם התבקשו לסייע לבתי עסק סגורים כמו אולמות או מסעדות בוויתור על תשלומי ארנונה ושכר דירה. נציגי האוצר ציינו כי הם מוכנים לסייע באמצעות קרנות הסיוע המיוחדות, אך עם זאת אין כוונה להפעיל מחדש את מתווה החל"ת, אלא לסייע ככל הניתן בשילוב עובדים במעגל העבודה.

עו"ד כהן מסר ל"מעריב": "אסור לחזור על אותן טעויות של לפני שנה וחצי, שקודם מגבילים ופוגעים במגזר העסקי ואחרי זה יושבים וחושבים מה לעשות. אנחנו רוצים להגיע למינימום פגיעה בעסקים, תוך מתן אפשרות להמשך הפעילות העסקית".