רבים מאיתנו אוכלים גבינות, וחלקן אף מרובות שומן. ד"ר מאיה רוזמן שוחחה בתוכניתה ב-103FM עם מאזינה שחוששת מכולסטרול גבוה ותהתה אילו גיבנות עלולות לגרום לזה. ד"ר רוזמן הרגיעה ואותה והסבירה שעל פי מחקרים רבים, גבינות אינן גורמות למחלות לב: "זה קורה מצריכת יתר של פחמימות, מזונות מתועשים וסוכרים".

מה שלומך?
"שמי רונית, רציתי לשאול גבינה 9 אחוז זה גורם לכולסטרול?"

את מדברת על הלבנה נכון?
"צהובה".

בואי נדבר על שתיהן, כי השאלה מצוינת. חשוב להדגיש שיותר מעשר השנים האחרונות היו המון מחקרים שהראו שהכולסטרול ומחלות לב לא נובע כלכך מצריכת גבינות שמנות או 9 אחוז או ביצים או בשר אדום. כל הכולסטרול באוכל הוא לא מה שגורם למחלות לב אלא צריכת יתר של פחמימות, מזונות מתועשים, סוכרים, כל אלה וגם צריכת יתר של לחמים, זה מה שעושה מחלות לב וכולסטרול ולא הגבינות. גבינה צהובה, 28 אחוז מכילה פחות מ-30 מיליגרם כולסטרול, בביצה אחת יש 300, פי 10 מפרוסת גבינה צהובה כך שכמות הכולסטרול – אין עם זה שום דבר כי הכמות מזערית. ב-9 אחוז זה בסביבות 7 מיליגרם.
"הכולסטרול שלי 215".

זה לא נורא, בכלל לא נורא. בכלל אין לך מה להיות מודאגת. בגבינה צהובה 9 אחוז זה לא נכון שהיא מוצר סינטטי, מכינים אותה באותו אופן כמו גבינות עתירות שומן רק בלי השומן. אין עם זה שום בעיה חוץ מהטעם שאני לא יודעת כי אני לא אוכלת כל כך מוצרי חלב. לגבי גבינה לבנה 9 אחוז, כמעט שאין הבדל בכולסטרול וכמעט שאין הבדל בקלוריות, בכף יש אולי 10 או 15 קלוריות יותר מאשר כף גבינה של 5 אחוז. אז גם עם זה אין בעיה.
"כמה אפשר ביום גבינה של 9 אחוז?"

כמה שאת רוצה, אין בעיה עם זה. את בסידן מסודרת עם 4 פרוסות.
"טחינה אמרת לי בעבר אבל אני לא אוכלת".

דיברנו כבר? קטע
"לפני כמה שנים".

אני שמחה שיש מאזינים קבועים. הטחינה היא בעיניי מזון על, יש בה המון דברים טובים. את לא מוכרחה לשלב את זה בתפריט אם יש לך שומנים אחרים איכותיים. צהובה מצוין, ריקוטה מדהימה, את מכוסה מעל ומעבר.
"אחרי ארוחת הצהריים אני רוצה ערגלית או משהו, לא פרי דווקא".

זה הפחמימה היחידה שיש לך במהלך היום?
"אולי ערגלית אחת. זה לא פוגע נכון?"

לא, זה לא פוגע.