טל לב רם, הפרשן הצבאי של "מעריב", שוחח הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז בתכניתם ב-103FM והתייחס לאירועים הביטחוניים הלילה, בהם ירי רקטי מלבנון לעבר שטח הארץ, ותקיפה בסוריה שיוחסה לישראל לפי דיווחים זרים.

"לראשונה מאז מבצע 'שומר החומות' נורו לפנות בוקר שתי רקטות מלבנון אל עבר הגליל. אזעקות נשמעו 5 דקות לפני השעה 4:00 לפנות בוקר ביישובים בצפון. כיפת ברזל יירטה רקטה אחת השנייה התפוצצה בשטח פתוח. התגובה הישראלית הייתה מאופקת באופן יחסי, אין דיווחים על נפגעים שם", גולל את האירוע הלילי.

"נזכיר כי בלילה הייתה תקיפה אחרת המיוחסת לחיל האוויר, לפי הדיווחים בסוריה", הוסיף, "התקיפה הייתה נגד קומפלקס צבאי שמוכר כמרכז לפיתוח ומחקר של אמצעי לחימה. יכול להיות שהפעם זה קשור לפרויקט הדיוק של חיזבאללה. כאמור, לאו דווקא רואים בישראל קשר בין האירועים המיוחסים לישראל בסוריה למה שהתרחש בלבנון".

הוא חזר ואמר כי "כרגע מסתמן שאין קשר, מי שירה מלבנון הוא ארגון טרור אחר ולא חיזבאללה".

לב רם התייחס למצב הבעייתי בלבנון, ואמר ש"ככל שהמצב שם נהיה קשה יותר, ככל שהמדינה נמצאת למעשה בקריסה, ההערכה בישראל היא שנראה חוסר יציבות לאורך הגבול. במבצע האחרון ב'שומר החומות' היו כמה מקרים של ירי רקטות מלבנון לעבר ישראל וההערכה הייתה שהוא בוצע על ידי ארגונים פלסטיניים. חיזבאללה לא עשה הרבה כדי לעצור את הירי הזה".

בסוף דבריו, ציין כי "אחת הדילמות בישראל היא לנסות להבין האם חיזבאללה מאפשר את הירי, נותן יד או מעלים עין. ההערכה כרגע שהארגון לא ביצע זאת באופן ישיר והדילמה היא כיצד להגיב. התגובה הלילה הייתה מאופקת, ככל שהמצב בלבנון יהיה קשה יותר נראה תופעות של חוסר יציבות לאורך הגבול. אחד הביטויים זה ירי רקטות שמבוצע על ידי ארגון טרור אחר".