"העלו שאלה מוסרית": אמש, חברת הגלידה הבינלאומית בן אנד ג'ריס, הודיעה כי תפסיק למכור את מוצריה בשטחים פלסטיניים תחת כיבוש ישראלי. הודעה זו גררה שורה של תגובות בזירה הפוליטית, ביניהן גם של חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן מהרשימה המשותפת, ששוחחה הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM: "אני חושבת שהגיע הזמן שמדינת ישראל ואנחנו כאזרחי המדינה נתעורר ונבין שכל המשך הכיבוש והדיכוי של עם אחר מתחיל לגרום לכך שמדינת ישראל תשלם מחיר".

גלידות בן אנד ג'ריס (צילום: REUTERS/Hannah McKay)
גלידות בן אנד ג'ריס (צילום: REUTERS/Hannah McKay)

"הגיע הזמן אולי שיתעורר הוויכוח על עניין הכיבוש", הוסיפה. "אולי זה יגרום לכמה אנשים לחשוב שהגיע המזן להפסיק יותר מ-50 שנה של כיבוש". סלימאן הודיעה כי היא מברכת על ההחלטה של יצרנית הממתקים הקפואים, והוסיפה: "אלו לא חרמות על המדינה אלא על הכיבוש. הם הצהירו שהם לא מוכרים בשטחים הפלסטיניים הכבושים, כלומר הם מתנגדים לכיבוש".

"הם אמרו את זה בצורה הכי ברורה, הם מדברים על השטחים הכבושים", אמרה עוד חברת הכנסת מהרשימה המשותפת. על כך שיש אזרחים ישראליים שגרים במקום בו בן אנד ג'ריס מתכוונת להפסיק למכור את מוצריה השיבה סלימאן כי: "הם מתנחלים, לפי החוק הבין לאומי הם מבצעים פשע מלחמה. ככה זה לפי החוק הבין לאומי, ההתנחלויות הן פשע מלחמה, לא אמורה מדינה שכובשת אדמה לא שלה להקים עליה או לשנות בה דמוגרפית או גיאוגרפית את המצב, ומדינת ישראל עושה את זה יום יום".

"הם (בן אנד ג'ריס) לא פקפקו בלגיטימיות של קיום מדינת ישראל", סיכמה חברת הכנסת, "הם העלו שאלה מוסרית שיש שטחים תחת כיבוש בישראל והם נקראים השטחים הפלסטיניים לפי החוק הבין לאומי, והם אמרו - 'שם אנחנו לא נמכור'".