"הגיע הזמן לפאזה הבאה": העלייה בתחלואה בקורונה מעלה חששות בציבור לגבי המשך השתת הגבלת חדשות, לאחר הפתיחה של המשק במסגרת התו הירוק וביטולו זמן קצר לאחר מכן. יו"ר איגוד הרופאים עובדי המדינה ד"ר זאב פלדמן שוחח על העלייה המדאיגה בנתונים הבוקר (שלישי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM, ואמר: "צריכים לעלות מדרגה באמצעים למניעת התפשטות נגיף הקורונה".

"יש דברים שקורים כבר שנה וחצי ואנחנו לא מבינים אותם, אנחנו צריכים לעלות מדרגה, זה לא מספיק", הוסיף. "הפאזה הבאה היא ההחלטה להפעיל תו שמח, תו ירוק ובידודים נדרשים לחוזרים דרך נתב"ג. הזמן בין ההחלטה לבין הביצוע חייב להתקצר. חייבים לממש בצורה יותר חדה ומהירה את ההחלטות", אמר עוד. 

"הכיוון של קבלת ההחלטות נכון. הכי קל לעשות סגר או לסגור את נתב"ג. זאת חרב שחשנו אותה כבר. מרקם החיים של תושבי ישראל נפגע קשות, ולכן הזהירות היא טובה וצריך להמשיך את החיים כרגיל עד כמה שניתן", גרס הרופא הבכיר. "מצד שני, יש לנקוט באמצעים של זהירות שמחייבים כל אחד מאיתנו - משמעת, לא להפר בידוד, לא להוריד מסיכה. יש עדיין מיליון איש שלא הלכו להתחסן, והם פוגעים לא רק במשפחות שלהם - הם פוגעים בכולנו".

"הנגיף מתפשט יותר", המשיך. "בסוף יווצר הווריאנט הישראלי, ואנחנו יכולים למנוע את זה. יש מקומות בעולם שרק עוד שנה יוכלו להתחסן, ולנו יש על המדף - ואנחנו לא ממשים את זה. החיסון מגן, רק שליש מהמאומתים יגיעו למצב קשה". על ההזרקה של מנה שלישית של חיסון נגד קורונה אמר: "זו פריבילגיה שאיתנו מדברים על החיסון השלישי, כשיש מדינות שעדיין לא חוסנו בחיסון הראשון. המדענים בוחנים את הנתונים, אנחנו בחזית, ואם נוכל להשתתף ולתרום ואם אפשר לשפר את ההגנה, אני רואה בזה דבר חיובי".