הקיץ כבר כאן ובגדול, על כך אין ויכוח. המגפיים אופסנו מזמן, לצד הסריגים ויתר המלתחה הכבדה. נפרדנו מהמרק, גג גספצ'ו, חלקנו כבר שילבו שייקים ואבטיחים בתפריט היומי. את הקפיצה בשלוליות הימרנו לקפיצה לים לאו לבריכה. ומה לגבי הבושם שלכם? איך התארגנתם איתו?

השאלה הזו אינה מקרית ובעיקר בעלת משמעות. הקיץ מזמין איתו צורך ממשי לעבור לבישום אחר, הן מבחינת הניחוח והן מבחינת השימוש. בשמי קיץ נועדו למקסם את תחושת השחרור, הקלילות והחוויה. אבל מה הכוונה בכלל בבשמי קיץ? טוב ששאלתם...

לייט בלו פוראבר מבית דולצ'ה גבאנה לגבר ולאישה. 284-349 שקל (צילום: יח''צ)
לייט בלו פוראבר מבית דולצ'ה גבאנה לגבר ולאישה. 284-349 שקל (צילום: יח''צ)

קיץ מבושם

בישום מתאים לקיץ, בדרך כלל יהיה רענן ונקי. תווי הריח מהם מורכבים ניחוחות הקיץ יהיו, על פי רב, מפירות הדר, פרחים עדינים, ואפילו יכילו ניחוחות של ים או מים טהורים. זאת לעומת תמציות תבלינים וניחוחות עמוקים המאפיינים את בשמי החורף. 

הניחוחות שנוצרים לימים החמים של הקיץ הם קלילים ומתמזגים עם העור בעדינות – הכל במטרה שלא להכביד עלינו בחום המהביל של העונה הלוהטת.

רובנו מורגלים לשלב בין בושם קליל יותר במהלך היום, ובושם בעל נוכחות עוצמתית לאירוע ערב. בדיוק באותו האופן, נכון שנתאים את הבושם לאקלים וללחות המאפיינת את חודשי הקיץ. למעשה, זו בדיוק העונה להעדיף א.ד.ט קליל וארומטי, על פני בישום כבד, בעל ריח עמוק או מעושן.

 

נרסיסו אמברה או דה טואלט. 429 שקל (צילום: יח''צ)
נרסיסו אמברה או דה טואלט. 429 שקל (צילום: יח''צ)

טובים השניים

אחד היתרונות המהנים של בישום קיץ הוא האפשרות לשלב בין כמה ניחוחות ולייצר לעצמנו תמהיל מקורי וייחודי לנו, מרגש ומרענן. הקלילות והרעננות של בשמי הקיץ, מאפשרים שילוב ומגוון בין כמה בשמים שונים. ניתן לערבב בין מספר נינוחות ולייצר תמהיל מיוחד ואישי שאינו ניתן לחיקוי. 

התזת ניחוח פרחוני בנקודות הדופק, לצד יצירת צעיף מבושם והדרי לאורך הגוף, יבטיחו לכם שובל מרענן ובעיקר בלעדי שלכם. 

הקיץ הוא עיתוי מושלם לזרוק לתיק בשמים בגודל מיוחד (7.5-10 מל) שניתן לשאת בנוחות ולרענן את הניחוח מידי פעם. בנוסף, ניתן לרכוש בקבוקונים קטנים ריקים המיוחדים למילוי בושם, למלא את הבושם האהוב עלינו ולפזר שובל של ניחוח מרגש. 

בסופו של יום, אנחנו חיה חברתית. זה הזמן להדגיש, כי גם אם אנחנו לא מריחים את הבישום שלנו על עצמנו, אין זה אומר שהסביבה לא מריחה אותו. 

האף שלנו סתגלן. ממש תוך מספר דקות נפסיק להנות מהבישום שלנו, ונהנה מהידיעה שהניחוח שלנו הולך לפנינו... אפקט חשוב ומשמעותי במיוחד בחודשי הקיץ.

לעונה החמה יש השפעה גם על עמידות הבושם, עמידות, כאמור, המקבלת משמעות חשובה במיוחד באקלים הישראלי בחודשי יולי אוגוסט.

רוצים להאריך את עמידות הבושם? (כמובן שכן)

הסוד טמון בהתאם ללחות העור. אומנם העמידות משתנה מאדם לאדם, ובכל זאת - מומלץ להתבשם על עור נקי ועשיר בלחות על מנת לשמר את עמידות הניחוח לאורך זמן.

עוד נקודה, הפעם לא להתזה, היא המיקום. בשונה מבשמי חורף, את בשמי הקיץ חשוב לדעת היכן להתיז - התזת בשמים על הפנים או במקומות חשופים לשמש עלולים לייצר פיגמנטציה. 

לפי עונה, לפי אירוע או לפי מצב רוח, זה הזמן להתרגש בכל יום מחדש עם בשמים אהובים, קלילים ומרעננים. הניחוחות שנוצרים לימים החמים של הקיץ הם קלילים ומתמזגים עם העור בעדינות ואינם מכבידים עליו. 

בסופו של יום זה כל מבוקשנו בקיץ הלוהט. את חופשת הקיץ ניתן להתחיל כבר בניחוח הנכון, כזה שיכניס אותנו לאווירה ויתיר בנו מזכרת בלתי נשכחת. יחד, נעבור את הקיץ בשלום ובניחוח מושלם.

A&F_Naturally Fierce - בושם לאשה. 299 שקל (צילום: יח''צ)
A&F_Naturally Fierce - בושם לאשה. 299 שקל (צילום: יח''צ)

ניחוחות של קיץ – 4 המלצות מרעננות לבישום קייצי מושלם

"לייט בלו פוראבר" מבית דולצ'ה גבאנה - בשמים לה ולו, המעניקים את האפשרות להפליג לפנטזיה רומנטית, סיפור אהבה של קיץ בניחוח הדרים. השקה זוגית של ניחוחות פרשיים, קיציים ותוססים.

נטורלי פירס מבית אברקרומבי & פיץ' מציע ניחוח קז'ואל יומיומי, פירחוני- פירותי בעלי תווים נשיים וצעירים שיכול גם להשתלב נפלא עם ניחוחות קייצים נוספים. לתחושת קז'ואל יומיומית מלאת שמחת חיים כבר מהבקבוק, המעוטר במראה המשקפת את הטבעיות של כל אחת ואחת.

מבית מונבלאן – אקספלורר אולטרה בלו לגבר - ניחוח ספורט אלגנט מרענן, מזמין לשחק ולגוון בין כמה שילובים קיציים. אוסף ניחוחות מרענן של הדרים בשילוב נגיעות של הניחוח הימי המאפיין את הקיץ, משוחרר ופורץ גבולות.

נרסיסו אמברה מבית נרסיסו רודריגז, מגיע בגרסת א.ד.ט נרולי מרגיעה. כל התזה - משב רוח פרחוני ומרענן ביום חם. ניחוח חושני הסובב סביב תו המאסק כמו שיקוי פרחוני.

מונבלאן אקספלורר אולטרה בלו. 299 שקל (צילום: יח''צ)
מונבלאן אקספלורר אולטרה בלו. 299 שקל (צילום: יח''צ)