מנכ"ל ארגון ג'יי סטריט, נדב תמיר שוחח הבוקר (שלישי) עם אראל סג"ל וחן ליברמן בתכניתם ב-103FM, והתייחס לסקר לפיו לסקר לפיו רבע מהיהודים האמריקאים חושבים שישראל מקיימת משטר אפרטהייד, והקשר שלו אל החרם של חברת בן אנד ג'ריס העולמית על ה"שטחים הפלסטיניים הכבושים".

"הסיפור של בן אנד ג'ריס הוא מספר את מה שקורה לקהילה היהודית האמריקאית. החבר'ה לא יודעים מה קורה בשטחים ובכיבוש הם גם לא יודעים מה קורה באמריקה", פתח תמיר את דבריו.

"בן אנד ג'רי, שני יהודים טובים מוורמונט שהקימו חברה, מההתחלה הם היו חבר'ה מאוד פרוגרסיביים ואחד הדברים הראשונים שהם עשו זה להקים מפעל בישראל מתוך קשר עמוק עם ישראל. זה מה שקרה לקהילה היהודית האמריקאית, היא הרגישה פעם שישראל הייתה שותפה לערכים שלהם", אמר.

"היה שינוי דורי בארה"ב", הוסיף מי ששימש בעבר כיועצו המדיני של שמעון פרס. "פעם הייתה החוויה של הקמת מדינת ישראל ומלחמת ששת הימים, שישראל הצלחיה להתאושש מאיום קיומי וההזדהות עם ישראל הייתה חזקה".

"החבר'ה הצעירים אומרים 'רבותיי תפסיקו לספר לי על שואה, יש לנו ערכים פרוגרסיביים. ישראל חשובה לנו, אנחנו בקשר עם ישראל אבל אנחנו רוצים מדינה שאנחנו יכולים להזדהות עם הערכים שלה. היום ישראל אחת המדינות החזקות בעולם, עם כלכלה חזקה, ואנחנו מצפים ממנה לעמוד בערכים האלה'", המחיש תמיר את הלך הרוח היהודי הצעיר באמריקה.

"היה לחץ של ה-BDS על בן אנד ג'ריס לבטל את כל הפעילות בישראל והם מתחו את הקו. ישראל לגיטימית, אבל מה שקורה מעבר לקו הירוק לא מקובל כי מדינת ישראל עושה כל שאפשר כיד לטשטש את הגבול".

כשעומת עם כך שאחד מהנרטיבים המובילים של מדינת ישראל הוא דתי, לדוגמא חוק השבות, ענה תמיר כי הוא "חושב שאחת מהעוצמות של ישראל זה דווקא שהיא לא מסתגרת. אחד הדברים שהפכו אותנו לסטארטאפ ניישן זה היכולת להיות מדינה גלובלית. הם זוכרים מה זה להיות מיעוט ולכן היהודים הם המיעוט היחידי בארה"ב שמצביעים בניגוד לכיס שלהם. בארה"ב אומרים 'אני היום מיעוט פריבילגי ונמצא במקום הכי גבוה בסושיאל אקונומי אבל אני מזדהה עם המיעוט'. בארץ שכחנו מה זה להיות מיעוט ואת החשיבות של להיות מחוברים לעולם והם לא".

עוד התייחס גם לנושא הנישואים המעורבים של יהודים באמריקה: "צריך להבין שהדרך היחידה לשמור על יהדות אמריקה היא לקבל משפחות מעורבות".

הוא הביא כדוגמה לחיזוק טענתו את הקהילה היהודית בבוסטון: "למרות שהייתה מונהגת על ידי יהודים אורתודוקסיים, הם הבינו שהדרך היחידה לשמור על היהדות זה לחבק משפחות מעורבות, לגרום לה להיות דת אטרקטיבית ולא מסתגרת".