משטרת ישראל ופקחים בשיתוף המרכז לשלטון מקומי, יחלו לאכוף החל ממחר (רביעי) את ה"תו השמח" באולמות אירועים, שאושר אתמול. המתווה יהיה תקף גם לאירועי ענף התרבות, למשחקי ספורט ולמופעים. על פי המתווה, כניסה לאירועים בעלי סיכויי הדבקה גבוהים תתאפשר למחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה שלילית והוא צפוי להיכנס לתוקף.

פקחים ושוטרים מבצעים אכיפה בקניון בת ים (צילום: אבשלום ששוני)

איך תתבצע האכיפה באירועים? במתכונת של הגעה לאולמות השמחה טרם האירועים, ווידוא עם מנהל האולם שמתבצעת בדיקה של כניסת אורחים על פי ה"תו השמח" וכן הימצאות של רפרנט ממונה קורונה באולם, שלו אחריות ישירה על ביצוע ההנחיה.

הכוחות הפועלים באחריות המשרד לביטחון פנים, יבצעו בדיקות כדי לוודא מילוי אחר ההנחיות מצד מנהלי האולמות. האחריות על מימוש התו השמח היא על בעלי האולמות. כמו כן, במידה ומשטרת ישראל או הפיקוח העירוני ימצאו כי האולם איננו פועל על פי ההנחיות - תופעל אכיפה כלפי בעלי האולמות.

בתוך כך, עיריית ירושלים הודיעה כי החל מיום ראשון, פקחים יעלו לאכוף את חובת עטיית המסיכה, בכפוף להנחיות הדרג המדיני. עוד הוחלט, כי אגף ההסברה בעיר יתוגבר, ויחל במתן התראות לציבור. ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר: "אמנם מספר החולים בירושלים נמוך, אך על מנת לשמור על המספר הנמוך ולהשאיר את ירושלים ירוקה, על כולנו לשמור על ההנחיות ולהקפיד על עטיית מסיכה. בנקודת זמן זו עלינו לנהוג באחריות אישית ולשמור על ההנחיות".