פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור לשעבר, שוחחה היום (שלישי) עם ענת דוידוב בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM והתייחסה ליעילות החיסון כנגד זן הדלתא. "היעילות ההתחלתית שנבדקה בניסוי הקליני הייתה מאוד גבוהה, אבל עכשיו אנחנו בסיפור חדש. צריכים להבין שעל כל דבר שאנחנו מדברים עליו בקורונה אין לנו מספיק ניסיון ושיש הבדל בין תנאי מעבדה לעומת מה שקורה בשטח. בשטח עוד תנאים מתערבים כמו למשל זמן שחולף, נוגדנים שיורדים, זן חדש שמגיע וכו'", הסבירה. 

על האפשרות של מנת חיסון נוספת לכלל האוכלסייה אמרה כי "מדעית אנחנו לא יודעים מה המשמעות של רמת הנוגדנים שיורדת, עדיין יש חסינות תאית. אבל זה לא כל כך פשוט להחליט על מנת חיסון שלישית כי הנושא הזה עדיין לא נבדק בתנאים קליניים וברפואה אנחנו נוהגים לעשות רפואה מבוססת עובדות".

"לא יכולים לקבל החלטה ככה סתם להוסיף חיסון שלישי, כשאנחנו לא יודעים לא מה ההשפעה של זה ולא האם אנחנו רוצים לחכות לגרסה מעודכנת של החיסון", הוסיפה. 

לדבריה, יש הבדל גדול בין מדוכאי חיסון לבין כלל הציבור: "זה ממש לא דומה אחד לשני. אנחנו במגפה לפעמים דוחפים לעשות כל מיני דברים באישורי חירום. הסיפור מלמד אותנו כמה לקחים – צריכים להבין שהידע שלנו מוגבל ומשתנה בזמן הקורונה כי אנחנו לא יודעים הכל עליה. אנחנו צריכים להיות זהירים. אני שומעת המון אנשים שהכל אצלם דיכוטומי, 'יש חיסון, הכל בסדר'. זו פשוט לא גישה נכונה למה שקורה עם הקורונה".

"צריך להבין שארגז הכלים היחיד שיכול לעזור לנו בקורונה הוא ארגז כלים משולב. כשהתחלואה עולה חייבים לנקוט בגישות שונות של ריחוק חברתי", המשיכה. 

בהמשך דבריה, התייחסה סדצקי לנושא התו הירוק, והסבירה כי "הוא נותן תחושה לאנשים שהם בטוחים. אבל אני חושבת שצריך להסביר לאנשים, שחייבים להתחסן ושהחיסון מגן עליהם מבחינה אישית ומקנה ביטחון נוסף להגנה מפני מחלה קשה, אבל יחד עם זאת צריך להבין שקולקטיבית אנחנו עדיין חייבים להישמר".

"הרעיון הזה שבו תו ירוק מקנה לאנשים אפשרות ללכת לחתונה ולרקוד בהתקהלות המונית, לעת הזו כשהמספרים עולים בכזו צורה, זה לא נכון", אמרה.