מפיק הקולנוע לשעבר הארווי ויינשטיין (69), שמרצה מאסר של 23 שנה בניו יורק לאחר שהורשע בשורת מעשי אונס ותקיפות מיניות, הוסגר היום (שלישי) לרשויות אכיפת החוק בקליפורניה לקראת פתיחת משפטו על עבירות אונס ותקיפה מינית בלוס אנג'לס, בו יואשם באונס ותקיפות מיניות של חמש נשים שונות בין השנים 2013-2004.

שירות בתי הסוהר של מדינת ניו יורק הודיע כי ויינשטיין הועבר לנציגים רשמיים מטעם מדינת קליפורניה, וזאת בהתאם להוראת בית המשפט בניו יורק מהחודש שעבר. בכך הוא דחה את ניסיונותיו של פרקליטיו של ויינשטיין להיאבק בהסגרה, תחילה בשל מצבו הרפואי של המפיק שנדבק בנגיף הקורונה ולאחר מכן בשל טענות לבעיות טכניות בניירת המשפטית.

כתב האישום שהוגש בלוס אנג'לס לפני שנה וחצי כולל עבירות של אונס בכפייה, יחסי מין אוראליים בכפייה, חדירה מינית תוך שימוש בכוח ותקיפה מינית תוך הגבלת תנועה, כאשר התביעה טוענת כי הוא היה מעורב בחמש תקריות בין 2004 ל-2013. אם יורשע, צפוי ויינשטיין לעונש מאסר של עד 140 שנה.

על פי התביעה, שני המקרים לכאורה התרחשו ב-18 וב-19 בפברואר 2013. במקרה הראשון, ויינשטיין מואשם כי דחף את אחת המתלוננות בתוך חדר המלון שלה בלוס אנג'לס לפני שאנס אותה, ולמחרת הוא תקף מינית את האישה השנייה בסוויטה במלון בבוורלי הילס.

כזכור, בשנה שעברה נגזרו על ויינשטיין 23 שנות מאסר אחרי שחבר המושבעים בבית המשפט בניו יורק הרשיע אותו בתקיפה מינית ובאונס מדרגה שלישית. אחת התקיפות הייתה נגד עוזרת ההפקה, מרים היילי, שהעידה שהוא כפה עליה מין אוראלי בדירתו בניו יורק בשנת 2006, ובמקרה השני, השחקנית ג'סיקה מאן שהעידה שוויינשטיין אנס אותה במלון בניו יורק בשנת 2013.