הממשלה הקימה בימים האחרונים צוות מיוחד לטיפול במשבר סביב חברת הסייבר ההתקפי NSO והפרסומים על השימוש בתוכנת "פגסוס" של חברת NSO לצורך ריגול אחרי עיתונאים, פעילי זכויות אדם ואנשי אופוזיציה בכמה מדינות בעולם - כך דיווח הערב (שלישי) ברק רביד בוואלה!. 

לפי הדיווח, הצוות אמור לבצע בדיקה מול חברת NSO לגבי הטענות שמועלות בפרסומים השונים בתקשורת, וכן להיערך להתמודד עם ההשלכות הביטחוניות, המדיניות והמשפטיות של הפרשה, כאשר החשש בישראל הוא שבימים הקרובים המשבר יהפוך למדיני. 

בדיווח צוטטו שני פקידים ישראלים בכירים, שמסרו כי הצוות מורכב מנציגים של משרדי הביטחון, החוץ והמשפטים וכן נציגים מטעם המוסד, אגף המודיעין בצה"ל וגורמים נוספים. השניים סיפרו כי הצוות כבר קיים את ישיבתו הראשונה ביום ראשון, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל ומנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז.

בכירים ישראלים ציינו כי הממשלה מתייחסת למשבר ברצינות רבה. לדבריהם, השאלה המרכזית היא כיצד הפרשה תשפיע על חברות אחרות ועל עסקאות עתידיות, אף על פי שנראה כי ננקטו הצעדים הדרושים לגבי מתן רשיון הייצוא לחברה. 

בכיר ישראלי אמר כי "זה אירוע משמעותי ביותר ואנחנו מנסים להבין את מלוא המשמעותיות שלו. נהיה חייבים לבדוק אם בעקבות הפרסומים האחרונים יש צורך בשינוי מדיניות בכל הנוגע לייצוא של מערכות סייבר התקפי למדינות בעולם".

לפי דיווחים שפורסמו הערב בכלי התקשורת שחשפו את הפרשה, בין המספרים שנכללו לכאורה ברשימת "פגסוס" היו אלו של נשיא צרפת עמנואל מקרון ומלך מרוקו מוחמד השישי, כמו גם של ראש ממשלת לבנון לשעבר סעד חרירי ונשיאי עיראק ודרום אפריקה. חברת NSO הכחישה את הפרסומים בתקשורת הבינלאומית.