ח"כ משה ארבל מש"ס התייחס היום (רביעי) בראיון לענת דוידוב וגולן יוכפז ברדיו 103FM ליוזמת השר לשירותי דת מתן כהנא לקידום רפורמת כשרות. לפי המתווה, ייפתח שוק הכשרות לתחרות במטרה להחיל סטנדרטים אחידים על התחום, לשפר את תנאי העסקת משגיחי הכשרות ולאפשר חופש בחירה רב יותר לעסקים. ארבל אמר כי "כהנא מייצג תפיסה קפיטליסטית חזירית נגד ועדי עובדים ואיגודים מקצועיים. מדובר בהפרטת שירות ממשלתי, הנרטיב של מונופול שגוי". 

ארבל המשיך ואמר כי "הלכתי ללמוד ולחפש את נוסח הרפורמה הרשמי, עד אתמול בלילה לא היה. הדבר היחיד שהיה זה מסיבת עיתונאים פומפוזית. הרבנות הראשית היא ספק שירות שגם אם צריך ואפשר לתקן אותו. יש לנו אפשרות לתקן גוף ממשלתי שיש עליו את מבקר המדינה, אבל הפרטת השירות משמעותה מתן כסף לחברות פרטיות שיתעשרו". 


חבר הכנסת התייחס לאפשרות כי ש"ס תצטרף לממשלה: "הטילו עלינו וטו, אנחנו אישיות בלתי רצויה בממשלה. ככל שההתנהלות הזאת מתמשכת והיא מתמשכת, הדורסנות הזאת כלפי מיעוטים שאין להם ייצוג בצורה נוראית". בהישב לשאלה האם יש מגעים עם הממשלה החדשה, ארבל ענה שלא".

ארבל ציין בנוסף כי "מעולם לא חשבנו לרגע שהשכל והתבונה נמצאים רק אצלנו, אני באופן אישי תמיד מוצא את עצמי בביקורת אישית אבל תפיסת המנהיגות והממלכתיות אותה למדתי בבית מדרשנו. בכל אופן, המורה שלי אריה דרעי שהגיע להיות שר במשרד הפנים הנגב והגליל ותקופה מסוימת שימשתי זרוע אורכה במשרד הדתות ז, מעולם הוא לא ראה את תפיסת ההנהגה כשר סקטוריאלי ששייך רק לאוכלוסייה מסוימת. התובנה שברגע שהוא יושב על כיסא שר במדינת ישראל הוא משרת".