סערת הגלידה בשטחים: שרת הפנים איילת שקד ביקרה היום (רביעי) במפעל הישראלי של בן אנד ג'ריס בבאר טוביה וקראה לציבור בישראל להמשיך ולרכוש את הגלידה המיוצרת במפעל, למרות החלטת החברה על הפסקת מכירת הגלידות בשטחי יהודה ושומרון.

שקד סיפרה כי "הזכיין הישראלי אבי זינגר מתמודד כבר כמה שנים עם לחץ כבד של ארגוני חרם בארצות הברית שמבקשים ממנו להחרים את יהודה ושומרון - הוא מסרב ובגלל הסירוב שלו, יכול להיות שהוא יאבד את הזיכיון שלו עוד שנה וחצי".

בשל כך, שקד קראה לציבור הקונים בישראל לא להחרים את המפעל הישראלי: "אנחנו בינתיים צריכים להמשיך לקנות בן אנד ג'ריס בישראל. יש כאן מפעל מקצועי שמעסיק 160 עובדים ועוד הרבה משקים חקלאיים באזור".

מפעל גלידה בן אנד ג'ריס בבאר טוביה (צילום: אבשלום ששוני)

"ההנהלה של בן אנד ג׳ריס העולמי בחרה ללקק לטרור ולארגונים אנטישמים במקום להיות נאמנה לזכיין ישראלי שכבר שנים רבות מהווה מופת ודוגמה ליצרן ישראלי. ממשלת ישראל תעשה כל מה שהיא יכולה במישור המשפטי, הצרכני והדיפלומטי נגד היצרן האמריקאי על מנת לשנות את ההחלטה הזו". 

עוד אמרה שקד כי "צריך להלחם בבן אנד ג׳ריס האמריקאי. אנחנו פועלים מול גורמים יהודיים, קהילות אוונגליסטים ותומכי ישראל בארה״ב ששם יחרימו את הגלידה של בן אנד ג׳ריס עד שהם לא ישנו את ההחלטה הבזויה שלהם".

היא הסבירה: "חברה קרסה תחת הלחץ של תנועת ה-BDS ברשתות החברתיות. נעשה קמפיין הפוך ונפעיל כלים משפטיים על מנת לתבוע את בן אנד ג'ריס במדינות שיש חוקי חרם נגד ישראל. יש לנו שנה וחצי לשנות את ההחלטה האנטישמית הזו״.

מפעל גלידה בן אנד ג'ריס בבאר טוביה (צילום: אבשלום ששוני)
מפעל גלידה בן אנד ג'ריס בבאר טוביה (צילום: אבשלום ששוני)