עבודת חפירות במערב רוסיה חשפה גילוי מחריד של קבר אחים שהכיל את גופותיהם של כ-20 אלף קורבנות של הנאצים מתקופת השואה. האתנוגרפית אולגה פטרובה, שעוסקת רבות בחקר רצח העם במלחמת העולם השנייה, הובילה את החוקרים למצוא את הקבר בכפר בורקי שבאזור פסקוב ברוסיה, בו אפשר היה לזהות כי הקורבנות נמצאו עם פצעי ירי מרובים. 

עצמות הקורבנות בקבר האחים שנחשף ברוסיה (צילום: רויטרס)
עצמות הקורבנות בקבר האחים שנחשף ברוסיה (צילום: רויטרס)

לדבריה של פטרובה, המחזה המזעזע שהתגלה לעיניהם של החוקרים כלל עצמות ושרידים של נשים, קשישים וילדים, שככל הנראה נורו בבורות הירי באותם הימים. הממצא המזעזע הובילו את המעורבים לפתוח מחדש את התיק בגין אישומי רצח העם שנחקרו בידי ועדת החקירה הרוסית. איגור נופיטוב, ראש יחידת החיפוש, אמר: "עומק הקבר עדיין לא ידוע אבל ברור שאנשים נורו כאן, הושלכו אל הבורות וכוסו בחול ואדמה. מלבד העצמות נמצאו גם נעליים של הנרצחים". 

על פי נופיטוב, הממצא החדש שופך אור נוסף על היקף האסון שהתרחש באותם הימים. "עכשיו כשהקבר הזה נמצא ברור לנו שיש עוד כאלה ושמדובר בעבודה שעשויה להימשך חודשים ארוכים", אמר ראש יחידת החיפוש. ממסמכים מסווגים שהועברו לרשות החוקרים עלה כי ישנן ראיות המצביעות על מספר מיקומים אפשריים לקברי אחים נוספים, מה שנתן פתח לחוקרים להמשיך בעבודת החיפושים.