הרשויות במחוז חנאן שבמרכז סין הודיעו היום (רביעי) כי לפחות 25 בני אדם נספו בהצפות הענק בימים האחרונים אחרי גשמים אדירים, כאשר לפי החזאים המקומיים מדובר בכמות הגדולה ביותר של משקעים באלף השנים האחרונות.

על פי הנתונים שפרסמו הרשויות, לפחות 25 בני אדם נספו באסון הטבע הכבד ועוד שבעה נעדרים, כאשר כמחצית מהקורבנות היו בתחנות הרכבת התחתית של בירת המחוז, ג'נגג'ואו, שהוצפו לחלוטין. ההצפות והשיטפונות השפיעו על 1.24 מיליון תושבים, כאשר לפחות 200 אלף נאלצו להתפנות מבתיהם.

נשיא סין, שי ג'ינפינג, הנחה את כוחו ההצלה להעניק עדיפות להגנה על חיי התושבים ועל רכושם ולנקוט בצעדים משמעותיים כדי למנוע הצפות נוספות על אף שהודה כי "המאמצים הפכו למורכבים מאד". הוא גם הורה למשרדי השלטון לפעול על מנת להשיב את החיים לשגרה בהקדם האפשרי.

החזאים בסין ציינו כי מחוז חנאן מתמודד בימים האחרונים עם כמות הגשמים הגדולה ביותר שנרשמה מזה אלף שנה. ב-72 השעות בין יום שבת בערב לאתמול בערב נמדדו 617.1 מ"מ, כאשר הממוצע השנתי עומד על 640.8 מ"מ, והגשמים צפויים להימשך גם בשלושת הימים הקרובים.

המשקעים הכבדים הובילו לעליית מפלס המים בנהרות באגן הנהר הצהוב והציפו רחובות בעשרות ערים, ובנוסף נפרצו סכרים. החשש הוא שסכר יהטאן שממערב לג'נגג'ואו גם יקרוס ויחריף את המצב. בכפר סישוי, התושבים עלו לגגות כדי למצוא מקלט מהצפות. "אנחנו לא יודעים איך לשחות", סיפר אחד התושבים. "כל הכפר עומד להיסחף בזרם".

אזורים נרחבים גם סובלים מהפסקות חשמל ובבית החולים האוניברסיטאי בג'נגג'ואו מיהרו אנשי הצוות לספק חמצן מלאכותי לכל המטופלים הנזקקים באופן ידני. "מכשיר ההנשמה לא עובד באופן רגיל", סיפר אחד הגולשים ברשתות החברתיות שאביו מנהל את מחלקת טיפול נמרץ. "אני מודאג כמה זמן חולי הריאות של אבי יוכלו לשרוד".