יאיר נתניהו, בנו של רה"מ לשעבר ומי שידוע בהתבטאויותיו מעוררות המחלוקת בחשבון הטוויטר שלו, התנצל היום (רביעי) באופן פומבי בפני קרן וקסנר ובוגריה.

"במהלך החודשים מרץ - יוני 2020 פרסמתי ברשתות החברתיות פרסומים פוגעניים כלפי בוגרי קרן וקסנר. לאחר שבדקתי את עצמי, ונוכחתי ברקע של בוגריה, אני סבור כי אמירותיי בפרסומים אלה לא היו נכונות, לא ראויות ואני מוצא לנכון להתנצל עליהן", כתב.

"אני הסרתי פרסומים אלה, וקורא גם לאחרים שלא לפרסם דברים דומים ולהסיר כל העתק של פרסום שלי", הוסיף.

כניעה מוחלטת או פשרה מוסכמת? מי ניצח במשפט התביעה נגד יאיר נתניהו

כזכור, אתמול פורסם כי נתניהו והקרן הגיעו להסכם פשרה שהתקבל על ידי בית המשפט, לפיו נתניהו יתנצל בחשבון הטוויטר שלו על דברים מכפישים שכתב נגד הקרן ואף ימחק אותם ויקרא לאחרים לעשות כן. 

במסגרת הסכם גישור שקיבל תוקף של פסק דין, נתניהו הודה שאמירותיו המשמיצות כלפי הקרן היו פוגעניות, לא נכונות ולא ראויות והתחייב שלא לחזור עליהן.

כאמור, הוא אף הסיר את כל הפרסומים הפוגעניים וקרא לאחרים לעשות כמוהו ולמחוק את פרסומיו. עוד התחייב נתניהו שלא לחזור על תוכן הפרסומים בכל פלטפורמה שהיא וכן למחוק כל פרסום שלא הוסר, ככל שימצא כזה.

את התביעה בסך מיליון שקלים בגין הוצאת לשון הרע הגישו 74 בוגרי אוניברסיטת הרווארד שלמדו במלגת קרן וקסנר בשל ציוצים מכפישים שפורסמו על ידי נתניהו ברשתות החברתיות ואשר צוטטו והודהדו על ידי אחרים. במסגרת ההליך ביקש האחרון לסלק את התביעה על הסף בטענה שקבוצה אינה יכולה להגיש דיבה, בקשה שנדחתה על ידי בית המשפט.