שר החקלאות עודד פורר שוחח היום (רביעי ) עם ענת דוידוב ב-103FM על הרפורמה להגדלת התחרות ותמיכה בענף החקלאות והסביר מה עומד מאחוריה: "חשוב מאוד שתהיה חקלאות ישראלית, חשוב לשמור עליה, אבל היא חייבת לעשות קפיצת דרך. משתמשים היום בשיטות שהיו נהוגות לפני 30 שנה – וזה מפריע כי כשאתה פחות חדשן ויעיל, הפירות והירקות עולים יותר".

"מדד מחירי הפירות עלה ב-102% אחוז, מדד מחירי הירקות עלה ב-81%. יש פער ענק ונוצר מצב שיש ילדים ישראלים שלא קונים פירות, כי זה יקר. אבוקדו הפך להיות פרי לעשירים. החקלאי הישראלי חייב לחיות בשוק תחרותי", הוסיף. 



בהמשך, הסביר השר פורר את עיקרי התוכנית ואמר כי היא צפויה להתפרס לאורך של חמש שנים. "הכל יעשה בתמיכה ישירה לחקלאי, כי אני רוצה שהוא יהיה עסוק בחדשנות שלו, בייצור שלו ובמחירה שלו – ולא בכל הפוליטיקה שמסביב. לפני שהתחלנו עם הרפורמה, התייעצנו עם החקלאים הרבה מאוד, הם נכחו בדיונים גם במשרד החקלאות וגם בוועדת התקציבים. הם העבירו לנו נייר מסודר עם כל הדרישות שלהם. נייר שהיה לנגד עינינו כל הזמן", אמר. 

לדבריו, הרפורמה החדשה תאפשר לצרכן לבחור ממי הוא קונה ובאיזה מחיר. "אני רוצה שלצרכן תהיה אלטרנטיבה ושהעם ישלוט בסלט שלו, שהוא יחליט איזה ירקות יהיו ומאיפה הן מגיעות. השקיפות הזו נדרשת. התוכנית שלנו תוזיל את הסל השנתי למשפחה ב-840 שקל לשנה. יש פה חזון גדול מאוד שאפשר להגשים, לא צריך לפחד משינויים".