אין ספק שמחירי חלק מהמלונות בישראל גבוהים, והתחושה היא שהמלונות הם רק לעשירים", אומר ל"מעריב" שר התיירות יואל רזבוזוב (יש עתיד) ומוסיף: "מצד שני – זה שוק מסוכן, ומי שמשקיע בו עושה זאת מציונות כי החזר ההשקעה הוא ארוך, אבל זה שוק חופשי".

"אם אנשים קונים במחירים האלה זה שיקול שלהם", ממשיך השר. "כל אחד והכיס שלו והשיקול שלו. משפחה ללא אמצעים לא חייבות לנפוש באילת או בים המלח, כי זה הופך למצרך יקר. אבל יש עוד הרבה מקומות מדהימים במחירים סבירים. בקרוב נצא בקמפיין לעידוד המלונות הזולים".

כחבר קבינט הקורונה תומך רזבוזוב בכניסת תיירים לישראל: "אפשר להכניס תיירים מחוסנים למדינה כדי להציל את ענף התיירות. המתווה שהכנתי לקבינט הקורונה הוא להכניס מחוסנים עם בדיקות PCR. התיירים ממושמעים יותר מהישראלים. כשאומרים להם לשבת בבידוד - הם יושבים".

"אנחנו סוגרים את נתב"ג מחשש לכניסת וריאנטים. אבל אם מספר החולים במצב קשה ומספר המונשמים הוא נמוך, חייבים להסתכל גם על הפן הכלכלי. אנשי הבריאות מסתכלים רק על הפן הבריאותי. אם המספר יעלה ויהיה גבוה ויסכן אני לא אקח את הסיכון. אבל אם עוצרים תיירות חייבים לפצות". לדבריו, כניסת התיירים, שאמורה הייתה להתחיל ב־1 באוגוסט, תידחה שוב לפחות בחודש נוסף.

עומסים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
עומסים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)


על תפקידו בממשלת השינוי ועל הקלקולים בה הוא מוסיף: "הממשלה הזאת אומנם הטרוגנית ויש חילוקי דעות, אבל בסוף בכל ישיבת ממשלה השרים מתפקדים ומדברים האחד עם השני. למשל אנחנו משתפים פעולה עם המשרד להגנת הסביבה בקידום תיירות בת־קיימא.

"כאחת המדינות המחוסנות בעולם נחזור בקרוב לתיירות, ואנו רוצים להעלות מחדש את ישראל למפת התיירות כמו יוון, קפריסין וטורקיה. על כל שקל שנקבל נדע להחזיר למדינה לפחות כפול. תקציב השיווק כבר עמד על שיא של 500 מיליון שקל, ואני מאוד מקווה שכך יהיה בעתיד".
הראיון המלא עם שר התיירות יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"