צילומי הלוויין של המתקן הגרעיני בעיר קאראג' שבאיראן, לאחר התקיפה המסתורית שבוצעה בו החודש שעבר, טרם פורסמו ולא ברור מתי יפורסמו. בשלב זה לא קיימות תמונות ברזולוציה גבוהה, שיכולות להציג בבירור איך נראה המתקן הגרעיני כיום. דבר שמעלה סימן שאלה מה מידת הנזק שנגרם כתוצאה מהתקיפה, כך עולה מפרסום ב"ג'רוזלם פוסט". 

כזכור, ב-23 ביוני התרחש פיצוץ מסתורי במתקן הגרעיני, שמאוחר יותר יוחס לישראל על ידי השלטונות בטהרן. באתר המדובר פועל מפעל שאחראי לייצור להבי אלומיניום לצנטרפוגות, שמעשירות אורניום. בכך, שוער שנגרם נזק נוסף לתוכנית הגרעין האיראנית. 

מספר ימים לאחר הפיצוץ שאירע בכור בנתנז בשנת 2020, פורסמו תמונות ברזולוציה ברורה שהראו את גודל הנזק, ואילו, כשלושה שבועות לאחר הפיצוץ במפעל בקאראג', טרם התקבלו תמונות מסוג זה. מקורות בתעשיית המידע נזהרים מלהסיק מסקנות. לדבריהם תמיד קיימים נושאים טכניים בלתי צפויים, אך היעדרן של התמונות הברורות במשך זמן רב כל כך לאחר ההתקפה, הינה דבר חריג מאוד. 

אחת הסיבות לכך שחברות אמריקאיות עלולות לעכב פרסום של תמונות מסוג זה יכולה להיות בגלל שהלקוח העיקרי שלהן היא ממשלת ארצות הברית. הממשל האמריקאי יכול גם באופן לא רשמי לשלוח אותות מסוימים שיגבילו את התמונות. 

יש לזכור כי בימים אלה ארצות הברית מעוניינת מאוד לחדש את מסכם הגרעין עם איראן. לו האייתוללות מעוניינות להציג את העסקה עם האמריקאים כמהלך מוצלח שבא מתוך עוצמה ולא מתוך חולשה, ייתכן והן ינסו להסתיר מה בדיוק קרה למתקן בקאראג'. מבחינה רשמית, היקיף הפגיעות שנגרמו לתוכנית הגרעין נמצא עדיין בדיון באיראן. 

עם זאת, סקירה של התנהלות איראן במקרים דומים, בהם יצאו תמונות ברזולוציה נמוכה, מעלה את ההשערה כי אכן נגרם למתקן הגרעיני נזק גדול. נשיא המכון למדע וביטחון בינלאומי דייוויד אלברייט, אמר כי אותן תמונות ברזולוציה נמוכה של המתקן בקאראג', מראות נזק בפינה של אחד הבניינים.

שעות לאחר מכן אלברייט אמר כי התמונות אינן חד משמעיות, וב-29 ביוני הוסיף וטען כי נראה שתמונות נוספות ברזולוציה נמוכה מראות נזק בקצה המערבי ביותר של בניין ששימש לייצור מפוח לצנטריפוגות מתקדמות. באמצע יולי אמר כי הגג שב לבניין. הוא הביע תסכול מכך שלא היו תמונות אמריקאיות ברזולוציה גבוהה מתקופת הזמן שהגג היה כבוי, מה שהיה מאפשר מבט ברור על הנזק שבפנים.