בשנים האחרונות הפך ענף המוזיקה לתחום מאוד טכנולוגי, עם שירותים דיגיטליים להשמעה וכלים חדשניים ללמידה. במגמה זו מתבלט גם בית הספר רימון, שבמעבדת החדשנות שלו מוזיקאים מפתחים טכנולוגיות חדשות - במטרה לשנות את האופן שבו צורכים מוזיקה ומשתמשים בה.

"Plugged-In היא מעין טינדר למוזיקאים", מסבירה נטלי האוסמן וינבך, סטודנטית בתוכנית הטכנולוגיה והחדשנות של רימון. "עד היום היית מחפש עצמאית בקבוצות פייסבוק או נעזר בחיבורים שנוצרים מהיכרות אישית כדי להרים פרויקט מוזיקלי. כמובן שזו צורת עבודה לא מיטבית, המקשה משמעותית על התהליך.

"האפליקציה שלנו תאפשר לכל מוזיקאי להעלות פרופיל אישי מפורט - שהוא בעצם כרטיס ביקור מוזיקלי - הכולל את תחומי העיסוק וההתמחויות שלו, וכמו כן סרטונים המייצגים אותו בצורה הטובה ביותר, וכך כל מי שמעוניין ליצור מיזם מוזיקלי יוכל לאתר את השותפים שהכי מתאימים לו בלחיצת כפתור. מחפשים בסיסט להרכב? המתופף הבריז לפני הופעה? מחפש מפיק, מעבד או נגן ספציפי לסשן הקלטות הנמצא במדינה רחוקה? Plugged-In תשדך ביניכם".

רועי בלקין, תלמיד בבית הספר, מסביר כי המיזם ARTeRiZ שואף להיות ה־airbnb של עולם ההופעות: "האתר שלנו ימפה את כל הבמות בארץ - מהגדולות ביותר ועד לסלונים פרטיים של אנשים המוכנים לארח מופעים. בצורה כזו אומנים לא יצטרכו להתאמץ כדי לאתר מקומות שניתן להופיע בהם. בנוסף, נדאג להסדיר ולעזור לאומנים ולבעלי העסקים עם שלל האספקטים הבירוקרטיים הכרוכים בסגירת הופעה, ונסדיר את התחום של חוזי הופעות, שהוא חסם משמעותי ומונע מהקהל להיחשף לכישרונות חדשים".

לדברי נאוה סברסקי סופר, דירקטורית, מנכ"לית ואשת הון סיכון בעברה, העומדת בראש מסלול החדשנות, טכנולוגיה ויזמות ברימון: "מוזיקאיות ומוזיקאים נחשפים כיום להזדמנויות עסקיות רבות יותר מאשר בעבר. הטכנולוגיה פרצה כמעט לכל תחומי המוזיקה, והבנה טכנולוגית הופכת להיות חיונית. תעשיית המיוזיק טק רותחת. 60 אלף שירים חדשים עולים לספוטיפיי מדי יום. אולפנים ביתיים מבוססי תוכנה מאפשרים הפקה כמעט מקצועית, וזכו לגידול משמעותי בתקופת הקורונה, שבה מוזיקה נוצרה ונצרכה ביתר שאת".

היא מדגישה כי הישראלים מאוד מצליחים בתחום: "חברת וייבס הישראלית שולטת ללא עוררין בשוק הפלאגינים העולמי – אותן תוכנות המאפשרות הפקת מוזיקה באולפן הביתי או המקצועי, באירועים, בהופעות ובשידורים – עם למעלה מ־80% מהשוק הגלובלי, שכבר היום שווה מיליארדים וצפוי לגדול בכ־300 מיליון דולר נוספים בארבע השנים הקרובות.

"במסלול החדשנות, טכנולוגיה ויזמות ברימון אנחנו נותנים כלים להקמת סטארט־אפ, ללימוד תכנות והבנת טכנולוגיה, להתנסות מעשית בצדדים העסקיים ולרכישת ארגז כלים, שילווה את המוזיקאיות והמוזיקאים בקריירה, תוך מפגש וליווי של בכירי התעשייה", היא מוסיפה.