ארגון הבריאות העולמי מתריע כי זן דלתא של נגיף הקורונה צפוי להפוך לדומיננטי ביותר ברחבי העולם בחודשים הקרובים. לפי נתונים בארה"ב, בשבוע האחרון חלה עלייה של קרוב ל־50% במספר המתים.

בדוח השבועי החדש של סוכנות האו"ם נאמר כי בשבוע האחרון נרשמו יותר מ־3.4 מיליון מקרי הידבקות ברחבי העולם - עלייה של 12% לעומת השבוע הקודם. ממוצע המקרים היומי מגיע ל־490 אלף נשאים חדשים לעומת 400 אלף בשבוע הקודם לו. עלייה נרשמה גם בתמותה, לאחר ירידה מתמדת בחודשיים האחרונים, עם כ־57 אלף קורבנות חדשים.

האזור שבו נרשמה העלייה המשמעותית ביותר בתחלואה הוא מערב האוקיינוס השקט, עם זינוק של 30%. אחריו צועד האזור האירופי, עם עלייה של 21%. בדרום־מזרח אסיה עלייה של 16%, ובמזרח התיכון עלייה של 15%. כאמור, הדוח מציין כי זן דלתא צפוי לעקוף את כל הזנים האחרים שזוהו עד כה ולהפוך לדומיננטי ביותר בעולם בחודשים הקרובים. מהנתונים עולה כי המדינות שבהן דלתא היווה 75% מכלל המקרים החדשים בארבעת השבועות האחרונים הן: ישראל, סין, בריטניה, רוסיה, אוסטרליה, בנגלדש, בוצוואנה, דנמרק, הודו, אינדונזיה, פורטוגל, סינגפור ודרום אפריקה.

המרכז לבקרת מחלות בארה"ב דיווח כי זן דלתא אחראי כבר ל־83% מכלל המקרים החדשים, עם עלייה של 50% מאז חגיגות יום העצמאות האמריקאי ב־4 ביולי. כמו כן, חלה עלייה של קרוב ל־48% במספר המתים בשבוע האחרון. "כל מקרה מוות הוא טרגי, ואף שובר את הלב יותר כשאנחנו יודעים שמרבית המקרים היו יכולים להימנע עם חיסון פשוט וזמין", אמרה ראש המרכז לבקרת מחלות רושל וולנסקי.