לאחר עוד לילה מתוח בצפון, שכלל דיווח על תקיפה בסוריה וחדירת שני חשודים בגבול לבנון, התייחס הבוקר (חמישי) הכתב הצבאי של מעריב, טל לב רם, להתפתחויות האחרונות בגזרה. 

לדברי לב רם, הוא "לא מזהה הבדל בין המדיניות בתקופה של נתניהו לבין זו של בנט, התקיפות בסוריה אותן תקיפות וכך גם באשר לאיפוק בלבנון, שם ראינו בחירה ישראלית מאופקת. ראשי ממשלות מתחלפים, ונכון לעכשיו בזירה הצפונית לא רואים שינוי מדיניות".

בהתייחס לתקיפות שיוחסו לישראל בסוריה, אמר: "תראו את הזירה הצפונית במלואה, בתוך שתי יממות שתי תקיפות שמיוחסות לצה"ל, הפעם באזור חומס. בדרך כלל זה נמצא בדרך לחזבאללה, כך שנדמה שישראל מתמקדת בכל מה שקשור לפגיעה בפרויקט הטילים המדויקים, ובזה יש אינטרס לפגוע כמה שאפשר".

על חדירת החשודים בגבול לבנון, אמר: "ההערכה היא שלא היו חמושים. הבוקר התושבים התבקשו לחזור לשגרה מלאה, לאחר שבמהלך הלילה נדרשו על ידי רכזי הביטחון להישאר בבתים, היו פצצות תאורה וצירים סגורים".

הוא הסביר כי "מדובר על אירוע שמסמל כמה אירועים בתקופה אחרונה וקשורים בקשר לישיר למה שקורה בלבנון - המצב הכלכלי בלנון. בשעה הזאת חזרה לשגרה למרות שהמרדף מתנהל, כי מבינים שהם אינם חמושים ומעריכים שיודעים איפה הם, ומעריכים שהם לא באזור הבתים או היישוב - מגמה שצריכה להטריד גם אם לא מדובר במחבלים. ההערכות הן שנראה יותר ויותר מהדברים הללו בגלל הקריסה של לבנון, והגבול בצפון שנשאר מאחור בשנות השבעים, ולפעמים צה"ל מפספס שם בתצפיות".

"אני מציע לתת לאירוע חשיבות ולא להסתכל על החשודים כשני תמהונים", הוסיף לב רם, "מה שקורה בלבנון יכול לגלוש אלינו, גם בהיבטים של פליטים ויכולות להיות לכך השלכות ביטחוניות. אנו רואים כל מיני אירועים בלבנון בגלל ההתפרקות בלבנון".

את דבריו הוא סיכם באומרו כי "כשמחברים את האירועים, רואים בסוריה המשך תקיפות והחשש הוא שהמצב הכלכלי בלבנון ישפיע גם על היציבות לאורך הגבול שלנו, אז הלילה קיבלנו דוגמה קטנה. זה לא אירוע ביטחוני מבחינת הכוונות שלנו, אך כמובן שמבחינת התושבים מדובר על אירוע מאוד קשה".