בני משפחתו של דסטאו ביסט, תושב רמלה שנדרס למוות בסמוך לביתו על ידי אלמונים, ביקשו מראש הממשלה נפתלי בנט להורות על פתיחת חקירת שב"כ למציאת החשודים, במכתב שהגיש עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, שמייצג אותם. קרוביו של ביסט עדיין עומדים על כך שהדריסה הייתה פיגוע לאומני שבוצע על ידי ערבים ולא תאונה רגילה. 

לדברי המשפחה, במשרד ראש הממשלה הגיבו במכתב יבש ולקוני, והורו לה לפנות למשטרה. "ציפינו כי רה"מ יגלה יותר רגישות, אבא שלנו נרצח בימי המהומות הקשים", אמרו בני משפחתו של ביסט. בני המשפחה הוסיפו לטעון כי התשובה שקיבלו ממשרד ראש הממשלה הייתה לקונית ויבשה שלא התייחסה כלל למצבם הרגיש.

בעקבות כך, עו"ד בלייכר שלח לראש הממשלה בנט מכתב נוסף, בו מחה על היחס למשפחה ושב וביקש להורות על חקירת שב"כ: "מעבר לכך שהמענה 'הלקוני' שניתן למשפחה אינו ראוי כלל, יש במענה התעלמות מוחלטת מהסכנה הביטחונית והחשש בגללם מתבקשת העברת חקירת הרצח לידי השב"כ". במכתב הודגש כי הדורסים הינם "שני רוצחים המסתובבים חופשי, ואשר יש סבירות גבוהה ביותר משעשיהם בוצעו על רקע לאומני טרוריסטי. מהעדויות עולה כי הרוצחים זיהו את הקורבן ואז ביצעו את פעולת הדריסה".

כזכור, דסטאו בן ה-74 נדרס בעיר רמלה, באירוע שהוגדר כתאונת "פגע וברח", ימים סופרים לאחר המהומות שפרצו בעיר. על פי עדים, הדורסים היו רוכבי אופניים חשמליים שנמלטו מהמקום. במשך מספר ימים היה במצב קשה, עד אשר מת מפצעיו. עד כה לא נמצא קצה חוט שיוביל את המשטרה ללכידת המעורבים במעשה. בני המשפחה כאמור, טוענים כי מדובר בפיגוע לאומני. 

מבני משפחתו של ביסט נמסר: "הצטערנו לקבל את התשובה הלקונית של לשכת רה"מ. אבא שלנו נרצח בעיר רמלה בימי מהומות קשות כנגד יהודים, ציפינו כי רה"מ יגלה יותר רגישות, ויכנס לסוגייה הלאומית ביתר שאת, ולא יסתפק בתשובה לקונית וטכנית שאינה נותנת מענה למצוקה בה מצויה המשפחה, שלצד הצער על הרצח המזעזע מתמודדות גם עם ליקויים וחוסר טיפול של כלל גורמי הטיפול בתיק הרצח. אנו שבים ודורשים כי מערכת הביטחון תשים ידה על רוצחי אבינו באופן מידי, ולא תשקוט עד להבאת הרוצחים לדין".