רועי לולו הוא המודח הראשון מבית האח הגדול. אני מאמינה שמירי, ה"רגישה" כל כך ואוהבת האדם, תרמה לא מעט להדחתו, כשניפחה מעבר לכל פרופורציה פליטת פה שלו, ומזבוב עשתה פיל. הוא אמנם פלט משפט מעצבן על נשים ברמה שפוקדות את המספרה שלו ולא "נשים פשוטות", אבל מכאן ועד לעלות אותו על המוקד מדי יום, ולטחון את הנושא עד דק מתחילת העונה, כפי שעשתה מירי, זה מוגזם וחסר פרופורציות. ונראה כמו משחק עשוי למצלמות של האישה שנלחמת על כבודן של הנשים הפשוטות.

אז האיש השוויץ קצת שהוא ספר צמרת ובאות אליו נשים עשירות (כך אני בכל אופן הבנתי את כוונתו). אז מה? אני חייבת לציין שהחוזקה הנשית שלי לא נפגעה כהוא זה, ואילו מירי נפגעה עד עמקי נשמתה עבור כל המין הנשי. קצת נסחפה, הדיירת, שמצד אחד מסוגלת לפגוע בדייר אחר, אבל גם לבכות לאחר מכן.

מירי כהן (צילום: מיכה לובטון)
מירי כהן (צילום: מיכה לובטון)

ההר הוליד עכבר. הבטיחו לנו פרק עם פיצוץ גדול בבית שעוד לא נראה כמותו, ומה קיבלנו? ריב על אגוזים. אולי בפרסומת של זהבה בן והדובים צריך להוסיף את המשפט: מי אכל לי את האגוזים? "אכלת שבעה אגוזים אבל אני לא סופרת", אומרת מאיה בצלאל לציפי רומנו המבולבלת והנבוכה שלא מבינה על מה כל המהומה ומתנצלת עד עמקי נשמתה.

מה הפלא שהרייטינג של התוכנית יורד אם ההיי לייט שלה הוא ריב על 7 אגוזים או אם ההומור היחידי שהתוכנית מספקת היא בדמותו של תמיר ועיניו המודאגות שכמעט יוצרות מחוריהן בכל פעם שהוא נבהל ורוצה לברוח על נפשו, והפעם בגלל דובי ענק וחי ששרוע על הרצפה. אני תוהה איך הוא לא הצליח עד היום להגשים חלום חייו ולקבל תפקיד בתוכנית ילדים. 

ומה הפלא שהרייטינג יורד, אם הרומן היחידי שהעונה מציעה היא התאהבות משעממת, ילדותית וחסרת דמיון של האיש עם השרירים, ברקובר, בילדה מרמת השרון, רומי, שרועדת כמו עלה נידף ולא מצליחה להפסיק את הרעידות בגוף, רק כי החבר'ה העמידו אותה להדחה. שלא לדבר על עומר ברזני שנושף בעורפו של ברקובר ולוחש לו באוזן עצות שונות ומשונות איך להתחיל עם בחורה ולהגיע לאותו רגע נפלא שבו שפתיים נפגשות ורעש נשיקות נשמע באוויר.

מה הקטע הזה של עומר עם נשיקות, שהוא לא מפסיק לדבר עליהן וגם להדגים באוזניו של אייל את הרעש המפצפץ שלהן "טצצצצצ", כמו ילדון בן 5? נשגב מבינתי. אני חושדת שאייל מצא בדיוק את הטיימינג המתאים (כנראה מצפייה בעונות קודמות), להתאהב, זמן קצר לפני ההדחה, על מנת להיות רלוונטי. התרגיל הצליח לו, כי גם הוא וגם רומי לא הודחו. מסתבר שצופי התוכנית עדיין לא מאסו ברומנים המלאכותיים שאין מאחוריהם כלום ושום דבר, שנרקמים בכל עונה ועונה.

ובכלל, מה קורה העונה עם כל הגברים שבוכים? אי אפשר היה למצוא בכל מדינת ישראל, גבר אחד אמיתי? אז נכון שגם גברים בוכים בלילה, וכל הכבוד שהם לא מתביישים להביע רגשות ולהתחבר לצד הנשי שלהם, אבל איפה הגברים של פעם, שידעו לשמור פאסון ולהתאפק ולא להתייפח על כל שטות? ואלה היו גברים שחזרו מהקרב מלוכלכים, מיוזעים ומפויחים מאש ועשן, שחוו טראומות מלחמה ולא הזילו דמעה למרות שבתוך תוכם כאבו והתייסרו. גברים גברים.

באח הגדול, רועי מתייפח בחדר האח כי כואב לו ש"אף אחד לא רואה אותו" וכולם חושבים שהוא נבל בן נבל, במקום לראות את הנפש הטובה והעדינה שלו. מעבר לכך, הוא גם בוכה כי המאמא של הבית, מירי, פורשת חסותה על כולם ודואגת להם כאילו היו בניה, ואילו אליו היא מתייחסת כבן חורג. נו באמת, אתה בוכה כי לא מצאת בבית האח דמות של אמא? בשביל זה נכנסת לתוכנית? (ד"ר פרויד, דחוף לקבלה, יש כאן מישהו עם תסביך אדיפוס).

אבל הסירו דאגה מלבכם, אייל מצא נחמה בזרועותיה המנחמות של אימא אחרת: דנה רון. והרי לפניכם, סיפור "הלב" בגירסת 2021, על הילד מרקו שחיפש את אימו.

שלא לדבר על ז'קו אייזנברג, שמזיל דמעות עוד לפני שצצה בכלל סיבה כלשהי למרר בבכי. נשאר לתהות איך הפסיכולוגים של האח הגדול לא זיהו אצל האיש בעיה רגשית שעלולה להזיק לו במהלך העונה ומחוצה לה והכניסו אותו לחבית הנפץ של האח הגדול. האמת היא שחבל לי על ז'קו, כי מבחינת אינטליגנציה הוא עולה על חבריו לבית. אהבתי את המונולוג שהוא נתן לפני מספר ימים על השיח הרדוד שמתמקד ב"לוק שדופק כל אחד בבית", במקום לדבר על נושאים חשובים.

ומי מהדיירים מאכזב מכל? ציפיתי שאורן חזן יהיה זה שיכניס פלפל לתכנים ויעורר שיחות נוקבות ומעניינות. אחרי הכול, הוא משופשף היטב בכל רזי הפוליטיקה שלנו, שאין בה רגע דל. הוא יכול היה להרים את רמת השיח בבית מבינונית, דלוחה ורדודה כפי שהיא באה לידי ביטוי בעונה זו, יותר מכל העונות האחרות, לרמת שיח אינטלקטואלית ומעמיקה יותר. אולם הוא אכזב ונשאב לתוך כל אווירת הבינוניות הילדותית הזאת ומשחק אותה פתאום אמא תרזה ממין זכר. האיש שידע לייצר פרובוקציות והתריס כנגד כל המערכת נדם, והפך לרכיכה בבית האח, ורק חסר לנו שגם הוא יצטרף לקבוצת הבכיינים ויתחיל ליילל בחדר האח על מר גורלו.

להרגשתי, חזן נכנס לתוכנית על מנת לתקן תדמית ציבורית שלילית ולהוכיח לכולם שהוא יודע גם להיות רך ומתחשב ואיש של פיוס. חבל, כי גם כך משעמם לנו מספיק עם כל המתייפייפים בעונה זו, שהלבישו על עצמם תחפושת של חסידי אומות עולם, שאין צורך בעוד דמות משכינת שלום. 

בסך הכול, זו אחת מהעונות הכי מקרטעות, עם דמויות שברובן הן אפורות וחסרות מעוף, ואם היא תמשיך להזדחל בעצלתיים, עד שיגיע הגמר כולנו נהיה מותשים ומפהקים.