משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) את נתוני הקורונה מהם עולה כי ביממה האחרונה אובחנו 1,336 מקרים מאומתים חדשים, מתוך 77,512 בדיקות שבוצעו אתמול. עוד נמסר, כי אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 1.74.

על פי הנתונים, חל זינוק במספר החולים שמאושפזים בבתי החולים במצב קשה, והוא עומד כעת על 72, בהם 15 מונשמים. מספר הנפטרים עומד על 6,455 וכלל החולים הפעילים עומד על 9,673 בני אדם.

מצה"ל נמסר כי נכון להבוקר 198 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל. עוד נמסר, כי נכון לאתמול, 543 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.

אתמול קיים שר הבריאות ניצן הורוביץ תדריך לתקשורת ובו התייחס לזינוק בשיעור התחלואה: "ישנה עלייה משמעותית בתחלואה ואנחנו צפויים לראות עלייה גם במספרי החולים הקשים". הוא שיגר עקיצה אל הממשלה הקודמת, והבהיר כי רק בריאות הציבור עומדת לנגד עיניה של הממשלה הנוכחית. "בניגוד להתנהלות שהכרנו בשנה וחצי האחרונות, אף שיקול זר לא נכנס לפה", אמר. "הדבר הזה נגמר - לא יהיו שיקולים אישיים. אנחנו פועלים בשיקול דעת ולא יוצרים פניקה, אבל אני מבקש מכולם לא להיות שאננים". הוא המשיך והסביר: "מצפים לנו חודשים ארוכים של מאבק בדלתא, וכדי שנוכל לשמור על עצמנו, כדי שנוכל לשמור על בריאות המשק, ושלא יהיו הגבלות, נדרשת אחריות אישית של כלל הציבור. רוב החולים הקשים בשכבות הגיל הצעירות הגיעו למצב הזה מפני שלא התחסנו".

הורוביץ התייחס גם לעולם התרבות: "אנחנו רוצים לאפשר קיום אירועים חופשי עם בדיקות בכניסה, כדי שכל אחד יידע שהוא נמצא במקום בטוח. בהמשך רוצים להחיל הנחיות דומות על אירועים רבי משתתפים כדי לבלום את העלייה בתחלואה, בלי להחמיר את ההגבלות".

אחת הסוגיות המרכזיות המדירות שינה מעיניהם של הורים רבים היא השאלה האם וכיצד תיפתח שנת הלימודים הקרובה. "אנחנו נערכים לפתוח אותה כסדרה - זו מטרתנו", אמר הורוביץ. "איך? גם כאן - יותר בדיקות, פחות הגבלות. נקים מערך בדיקות שיאפשר לכולם להיבדק על חשבון המדינה".

בדבריו התכוון הורוביץ אל התוכנית לממן בדיקות מהירות לילדים. "מתחילת הקורונה מדברים על בדיקות מהירות", אמר. "כשנכנסתי לתפקיד לא הבנתי איך הדבר לא קרה עדיין. ואכן, בשבוע הבא תהיה פריסה של עמדות בדיקת מהירות, שיפעילו מד"א וחברות אחרות, ובמקביל ניתן יהיה לרכוש בבתי המרקחת ערכות לבדיקה עצמית".