חבר הכנסת יאיר גולן (מרצ) ימונה לתפקיד סגן שר במשרד הכלכלה, כך הוחלט היום (חמישי) בקואליציה. "משבר הקורונה המחיש עד כמה חשוב תפקיד המדינה בניהול הכלכלה וההשקעה באזרחים. אני שמח להצטרף לשרה ברביבאי בהתמודדות משותפת עם האתגרים שבחיזוק התעשייה ושיקום כלכלת ישראל", אמר. המינוי ייכנס לתוקף לאחר אישור הממשלה. 

בתוך כך, חברי הקואליציה והאופוזיציה ממשיכים לקיים ביניהם מגעים בניסיון לפתור את המשבר שמונע את הקמת הועדות הקבועות בכנסת, ולמצוא מוצא מהמבוי הסתום. עיקר המחלוקת בנושא הוועדות, היא טענת האופוזיציה על תת יצוג והתנהלות דורסנית של הקואליציה.

אחת ההצעות שהועלו בניסיון לקדם את המשא ומתן התקוע, היא העברת ראשות ועדת העליה והקליטה, מח"כ גולן, שימונה לסגן שר, לידי האופוזיציה. ההחלטה מעוררת ביקורת רבה, כאשר ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) צייץ בתגובה: "אני מקווה שסגן שר הכלכלה החדש יידע לזהות גם תהליכים כלכליים. ‏אתם חייבים להסכים שמרצ איבדה את הבושה. מסתבר ש-21 שנה באופוזיציה עשו את העבודה עד למצב בו הם מוכנים לוותר על הכל בשביל תפקידים בממשלה".

ח"כ אחמד טיבי (תע"ל) הוסיף: "תמיד חשבתי שציפור הנפש של מרצ זה מאבק בהתנחלויות (אביתר), זכויות אדם (איחוד משפחות), שוויון (ועדת החקירה על הפשיעה), נגד כיבוש (צעדת הדגלים) ומתברר שאני לא בכיוון. הכי חשוב זה בריאות (קיצור תקופת הבידוד), כלכלה (סגן שר) ועוד".

ממרצ לא נמסרה תגובה.

בתוך כך, יו"ר הכנסת מיקי לוי מנהל מגעים לקראת הקמת ועדת האתיקה של הכנסת, שטרם הוקמה עד היום. גורמים בכנסת מסרו למעריב כי "בראש הועדה צפוי לעמוד ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד)". כמו כן, בישראל ביתנו מנסים לפתור את הסכסוך עם "הח"כ הסורר" אלי אבידר.