היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום (חמישי) לבג"ץ כי במידה ותוך חודשיים לא יגובש הסדר טיעון עם ח"כ חיים כץ, הוא יגיש את כתב האישום נגדו לכנסת ודיוני החסינות יתחדשו. בנוסף, מנדלבליט כתב כי הוא סובר שיש לדחות את עתירת התנועה לטוהר המידות בנושא החסינות. הודעתו של היועץ הגיעה כתגובה לעתירת התנועה לטוהר המידות בעניינו של חבר הכנסת. 

לפני כשנה, בחודש אוגוסט 2020, פורסם כי התקיימו מגעים מול השר לשעבר חיים כץ להסדר טיעון. הדבר התפרסם כחצי יממה לפני הדיון בבג"ץ שהגישה התנועה לאיכות השלטון, בדרישה לבטל את החסינות.

בחודש אוקטובר האחרון פורסם כי בכוונת היועמ"ש להגיש כתב אישום נוסף נגד חבר הכנסת מהליכוד, בחשד לעבירות מס. זאת בעקבות חשד בפרקליטות כי ח"כ כץ העלים במשך 12 שנים הכנסות שכירות בסך 2.2 שקלים משבעה נכסים הנמצאים בבעלותו.

בתגובה מסר מנכ"ל התנועה לטוהר המידות, עוה"ד עומר מקייס כי "תגובת היועמ"ש היא המשך המריחה והסחבת בעניינו של חיים כץ, שהחקירה בעניינו הסתיימה לפני כ-4 שנים וכתב האישום כנגדו נמסר לכנסת לפני כשנתיים. מצער כי היועץ המשפטי לממשלה, אשר תמך בעמדת התנועה לטוהר המידות לפיה החסינות שניתנה לח"כ כץ ניתנה בחוסר סמכות, עושה ככל שביכולתו כדי לא להגיש מחדש את כתב האישום לכנסת".