במשטרה טוענים כי במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי), התקבל דיווח לפיו מפעל לייצור אבן באזור הכפר חווארה, הסמוך לשכם, הוצת. על פי אותו הדיווח, מהמקום נמלטו שלושה  צעירים יהודים שזוהו על ידי תושבי הכפר כמציתים, ואלו פתחו במרדף אחריהם ותקפו אותם.

עוד דווח כי כוחות משטרה וצבא שהוזעקו למקום, עצרו צעיר יהודי שנחבל לאחר שעל פי החשד הותקף על ידי תושבי האזור והוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בילינסון כך לדבריהם. במשטרה פתחו בחקירה לבירור נסיבות המקרה.

מנגד, בארגון חוננו טוענים כי הצעירים הותקפו לאחר שזוהו כיהודים והם מכחישים קשר לאירוע ההצתה. לטענת הארגון, שלושת הנערים נסעו מהיישוב ברקן שבדרום השומרון לכיוון ישובי גב ההר, והותקפו לאחר שזוהו כיהודים סמוך לכפר ג'מאעין.

השלושה טוענים באמצעות הארגון, כי ההמון החל לרדוף אחריהם ובשלב מסוים ניגח אחד הרכבים במקום את רכבם בסמוך לכפר חווארה, הסמוך לשכם. בהמשך נטען, כי שניים מהנערים הצליחו להימלט והשלישי נפגע ופונה להמשך טיפול רפואי בבית החולים. כמו כן, בארגון טוענים כי בתום שעות ארוכות של חיפושים אותרו שני הנערים כשהם תשושים וחבולים סמוך ליישוב יצהר. 

"הנערים נדהמו לשמוע הבוקר כי המון שתקף אותם, ניסה לרצוח אותם, ועשה בהם לינץ', המציא הבוקר כאילו הם קשורים לתג מחיר", אמר אביו של אחד מהנערים,"הנערים נסעו מכיוון ברקן, לקחו שמאלה בכביש של ג'מעין, משם הרבה מקצרים לכיוון גב הר, כנראה בגלל החג של הערבים, הרחובות והכבישים בלילה היו עמוסים, וזיהו אותם כיהודים, מה שהם עברו זה לינץ' אכזרי, בנס הם הצליחו להימלט, אנחנו מטפלים בהם כעת ומקווים לטוב". 

שני הנערים הגיעו לפני זמן קצר לתחנת המשטרה באריאל יחד עם הוריהם בכדי להגיש תלונה בגין תקיפה,לינץ, ניסיון פגיעה וגרימת תאונה בכוונת תחילה. הנער השלישי, שמאושפז כאמור בבית החולים בלינסון, נלקח לטענת ארגון חוננו, לחקירת שב"כ. בארגון צפוים לחקור האם מדובר באירוע לאומני כפול.

עו"ד עדי קידר מטעם ארגון חוננו מסר: "במקום שכוחות השב"כ יעברו כעת מדלת לדלת בחווארה ובכפרים הסמוכים, ויעצרו את ההמון הערבי שניסה הלילה לרצוח יהודים, הם נסעו לבית החולים לעצור את הפצוע ואסרו עליו לפגוש בעו"ד. אין מילים. אנחנו עם חשש כבד למצבו הרפואי, אופי הפציעות שלו קשה, ולקיחתו באמצע טיפול רפואי מבית החולים מטרידה מאד מאד".