כוח עליון: מועד השקת האייפון 12 נדחה בגלל הקורונה, וכעת מסתמן שגם השקת מכשירי הדגל הבאים של החברה תידחה, זאת בשל 
השטפונות החמורים במרכז סין, שפגעו בשלושה מפעלי ייצור מרכזיים של פוקסקון בעיר ז'נגז'ו שבמחוז הנאן - האחראים לייצור של כמחצית ממכשירי האייפון, ומרכז הייצור הגדול ביותר בעולם של הטלפונים מבית אפל.

פוקסקון הודיעה כי הפעילה נוהלי חירום למקרי שיטפון וכי לא נגרם נזק ישיר למפעלים כתוצאה מהשטפונות. עם זאת, חדירת המים גרמה להפסקות חשמל ולפגיעה בייצור במפעל. כאמור, מדובר בתקופה עמוסה וקריטית עבור ענקית הטכנולוגיה האמריקאית, כחודש וחצי לפני הכרזת המכשירים החדשים. 

כזכור, לפחות 25 בני אדם נספו ושבעה נוספים מוגדרים כנעדרים, בהצפות הענק בסין בימים האחרונים, אחרי גשמים אדירים, כאשר לפי החזאים המקומיים מדובר בכמות הגדולה ביותר של משקעים באלף השנים האחרונות. כמחצית מהקורבנות היו בתחנות הרכבת התחתית של בירת המחוז, ג'נגג'ואו, שהוצפו לחלוטין. ההצפות והשיטפונות השפיעו על 1.24 מיליון תושבים, כאשר לפחות 200 אלף נאלצו להתפנות מבתיהם.

הצפות בסין. צילום: רויטרס

נשיא סין, שי ג'ינפינג, הנחה את כוחו ההצלה להעניק עדיפות להגנה על חיי התושבים ועל רכושם ולנקוט בצעדים משמעותיים כדי למנוע הצפות נוספות על אף שהודה כי "המאמצים הפכו למורכבים מאד". הוא גם הורה למשרדי השלטון לפעול על מנת להשיב את החיים לשגרה בהקדם האפשרי.