ראש הממשלה נפתלי בנט מסר הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת מבסיס הקרייה בתל אביב, בו תקף את סרבני החיסונים - האנשים שמסרבים להתחסן לחיסוני הקורונה, למרות הנתונים החד משמעיים על בטיחותם ויעילותם, ואמר בחריפות: "סרבני החיסונים מסכנים את סביבתם ואת החופש של אזרחי ישראל".

בנט פתח ואמר: "אנחנו ברגע מכריע שיקבע איך תיראה המדינה שלנו בתקופה הקרובה. בידיים שלנו לבחור האם לפעול בצורה אחראית ולקיים מדינה פתוחה וחופשית, או לטמון את הראש בחול, וחלילה להביא שוב לסגרים אינסופיים. היעד שלנו ברור: לשמור על החיים ועל שגרת החיים. לקיים את הכלכלה בישראל, לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ולשמור על בריאות הציבור. זה אפשרי".

"גלי הקורונה הראשונים עלו לנו ב-6,430 מתים, ב-200 ימי סגרים, אובדן שנת לימודים, ובפגיעה כלכלית קשה. כעת העולם מצוי בעין הסערה של מגיפת הדלתא והעולם הופך כולו אדום. הכי קל עבורי היה לסגור את המדינה, אבל המצפן שלנו כעת שונה: אנחנו רוצים לקיים מדינה פתוחה ובטוחה. אנחנו מנהלים את המערכה הזאת באחריות, מתוך חשיבה ועל בסיס עובדות ונתונים". 

"אנחנו מנהלים את המערכה הזאת בצורה שונה", הסביר בנט. "חולים בדלתא נושאים בתוכם פי 1000 עומסי נגיפים, בגל הדלתא הממשלה בנתה שלוש שכבות הגנה, הראשונה היא שכבת החיסונים. האתגר שלנו ברור, כל מי שיכול שיתחסן, מעל גיל 12 ושאין לו מניעה, לכו להתחסן! יש מדינות שאין בהם חיסונים וכאן אנחנו משקיעים מילארדים שיהיו חיסונים ועדיין מיליון ישראלים מסרבים להתחסן. יש מעל 600 אלף צעירים שלא התחסנו".

בנט אמר בתקיפות: "אני מכבד דעות שונות, אבל יש רגע ויש מקום שבו הדיון הזה צריך לעצור – והוא עצם החיים של כולנו. המדע הוא חד וברור: החיסונים עובדים. הם יעילים ובטוחים, מעל מיליארד אנשים בעולם כבר התחסנו".

"אזרחי ישראל, סרבני החיסונים מסכנים את סביבתם ואת החופש של אזרחי ישראל. הם מסכנים את החופש שלנו לעבוד, החופש של ילדינו ללמוד, החופש לחגוג שמחות עם המשפחה. סרבני החיסונים פוגעים בכולנו כי אם כולם יתחסנו, כולם יוכלו לקיים את שגרת חייהם. אבל אם מיליון ישראלים ימשיכו לא להתחסן, זה ייאלץ את שמונה המיליון האחרים להסתגר בבתיהם".

"לכן, הקבינט קיבל היום החלטה שהחל מה-08 באוגוסט, סרבן חיסון לא יוכלו להיכנס לקולנוע, לתיאטרון, לבית הכנסת, ללונה פארק, למשחק כדורגל ולכל פעילות מעל 100 איש, בפנים או בחוץ, אלא אם הוא יביא בדיקת קורונה שלילית, על חשבונו. כן, הוא יישא במלוא עלות הבדיקה. אין שום סיבה שמשלמי המיסים והאנשים שמקיימים את חובתם האזרחית להתחסן יממנו בדיקות למי שמסרב להתחסן".

"בתחום הטיסות - המחוסנים יוכלו לטוס למדינות הנקיות ולחזור, ולאחר קבלת תוצאות בדיקת הקורונה בישראל הם יהיו פטורים מבידוד. אך לעומתם, מי שמסרבים להתחסן יכנסו לבידוד של שבוע מכל מדינה שיחזרו ממנה. פעולות אלו יסייעו לבלום את התחלואה. אני פונה מכאן לכל מי שמכיר סרבן חיסון: שכנעו אותו. הסבירו לו שלא יפגע באחרים, תשכנעו ותסבירו - אל תוותרו".

"השכבה השנייה היא ההגנה על הקשישים והפגיעים בישראל. מדינת ישראל מעניקה בימים אלו את ההגנה החזקה בעולם לכ-120,000 קשישים בבתי חולים גריאטרים ובבתי אבות. כל אזרח ישראלי צריך להתגאות במהלך המופלא הזה שמקיים: "אל תשליכני לעת זיקנה". לגבי שאר המבוגרים, שיודעים לנהל עצמם, הם אחראים להתנהל ביתר זהירות ולשמור על עצמם. כן לפגוש את הנכדים אבל בחוץ, באוויר הפתוח, עם מסיכות. כמו שאתם זוכרים - כולנו שומרים על סבא ועל סבתא".

"השכבה השלישית, שכבת המסיכות, תלויה רק בכם, בנו. המסיכה הוכחה מדעית ככלי יעיל במיוחד כדי להגן על עצמכם ועל סביבתכם. כששני אנשים עוטים מסיכה, עם כל העומס הנגיפי שדיברנו, הסבירות יורדת ב-98%. לכן, על כל אזרח במדינה לעטות מסיכה במקומות סגורים. זאת לא המלצה, זאת חובה חוקית. לסיכום - אם נתחסן, נשמור על המבוגרים, ונעטה מסיכות, אנחנו נתגבר על הדלתא".