סקר שהכין מכון "מאגר מוחות" עבור תוכניתו של ניסים משעל ב-103FM היום (שישי) בנושא התפרצות הקורונה בישראל, חושף כי 59 אחוזים מהציבור חושבים כי צריך לסגור את נתב"ג, זאת לעומת 41 אחוזים המתנגדים למהלך. פילוח זה, אומר למעשה כי רוב הנשאלים לא מסכימים להחלטת קבינט הקורונה שלא לסגור את נמל התעופה לטסים ולשבים, וסבורים כי הגיע הזמן לצעד דרמטי.

עוד עולה מהסקר, כי 48 אחוזים תומכים בהחמרת הגבלות הקורונה, מנגד 52 אחוזים מעדיפים את המצב הקיים. על השאלה בדבר תפקוד הממשלה בעת העלייה בתחלואה, 59 אחוזים נתנו ציון בינוני עד גבוה להתנהלותה, לעומת 41 אחוזים שהעניקו לממשלה ציון נמוך עד נמוך מאוד.

כזכור, הקבינט אישר אתמול את מתווה נתב"ג, לפיו הטיסה למדינות אדומות תמשיך להיות אסורה, למעט באישור של ועדת החריגים. מחוסנים יעברו בדיקת קורונה בנחיתה ארצה, ולאחר קבלת תשובה שלילית ישוחררו מבידוד.

בתוך כך, לא מחוסנים יעברו בדיקת קורונה בנחיתה ארצה, ישמרו בידוד למשך שבעה ימים ולאחר קבלת תוצאה שלילית לבדיקה ביום השביעי, ישוחררו מבידוד. 

עוד הומלץ להרחיב את רשימת המדינות האדומות כך שיתווספו אליה המדינות הבאות: בריטניה, גיאורגיה, קפריסין וטורקיה. הדבר יובא לאישור הממשלה וייכנס לתוקף החל מיום ו', ה-30 ביולי.