מספר המתחסנים החל לעלות בכמה מדינות בארצות הברית בהן נראת עלייה בתחלואה, כך אמרו אמש (חמישי) גורמים בבית הלבן. עוד ציינו כי העלייה מראה סימן לכך שהתחלואה זכתה לתשומת ליבם של מתנגדי החיסונים האמריקאים. בתוך כך, לפי נתונים בשבוע האחרון חלה עלייה של קרוב ל־50% במספר המתים במדינה.

ג'ון זיאינס, רכז בנושא הקורונה, אמר לעיתונאים כי בכמה מדינות בעלות השיעור הגבוה ביותר של חולים חדשים ניתן לראות כי התושבים מתחסנים בשיעורים גבוהים יותר מאשר המדינה כולה. גורמים רשמיים ציינו בין היתר את ארקנסו, פלורידה, לואיזיאנה, מיזורי ונבאדה כדוגמאות.

"הגל הרביעי אמיתי, והמספרים די מפחידים כרגע", אמר מושל לואיזיאנה, ג'ון בל אדוארדס, בתוכנית רדיו בניו אורלינס. הוא הוסיף כי "אין ספק שאנחנו הולכים לכיוון הלא נכון במהירות".

בתוך כך, מדינת לואיזיאנה דיווחה על 2,843 חולי קורונה חדשים ביממה האחרונה, כאשר יום קודם לכן דווח על 5,388. לצד זאת, מספר המאושפזים במדינה עלה בתחילת החודש האחרון מ-242 ל-913 בדוח האחרון. כמו כן, ב-24 השעות האחרונות דווחו 15 מקרי מוות כתוצאה מהנגיף. 

לצד הנתונים המדאיגים, רק 36% מאוכלוסיית לואיזיאנה כבר התחסנו, כך עולה מנתוני מחלקת הבריאות הממלכתית. כאשר 56.3% מכלל האמריקאים קיבלו לפחות מנה אחת של החיסון, על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן.

בתוך כך, המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן טרם שינה את ההנחיות לעטיית מסכה במדינה, לפיהן אנשים מחוסנים לא מחוייבים בעטיית מסכה ברוב המרחבים הציבוריים. דוברת הבית הלבן, ג'ן פסאקי, אמרה כי החלטה כזו תתקבל על ידי ה-CDC, והנשיא ג'ו ביידן הצהיר כי המומחים בוחנים את כל השינויים הנדרשים.