הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13 צבי יחזקאלי, שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM והתייחס להתחממות הביטחונית בגבול ישראל-לבנון: "הגזרה הצפונית זו תזכורת, אלא שהפעם קרה משהו, ירי הטילים על ידי ארגונים פלסטינים, והכניסה להר הבית - יש פה טקטיקת סינוואר, 'אנחנו העזתים נירה מעזה מתי שנוח לנו, אבל גם נפריד את לבנון כי כרגע זו מדינה שבורה היא מדינה על סף קריסה', וכל אחד יש לו את השיקולים שלו". 

"נסראללה היה רוצה להעסיק את הגבול שלנו בלי לכנס לעימות, לכן הוא הוא שולח את הפלסטינים, שהם בתחתית הסולם מבחינת הלבנונים. התגובה של ישראל היא זאת שתקבע את ההמשך, במזרח התיכון הכול לפי התגובה שלך, אם היא רפה ימשיכו, זה קרה בשומר החומות שהארגונים הפלסטינים ירו, והם השבוע ויכול להיות שהם ירו בעתיד", הוסיף. 

בהמשך חשף יחזקאלי פרטים נוספים אודות מעמדו ומצבו של ארגון הטרור חיזבאללה: "חיזבאללה צריכים לתמוך באוכלוסייה ולספק להם אוכל, לבנון הקורסת. לא נסכים להעברת נשק מדויק ונשק מתקדם לחיזבאללה, דהיינו זה עדיין איראן מעבירה נשק לחיזבאללה וישראל צריכה לשאול את עצמה אם היא צריכה לצאת למתקפת מנע, כמו שהכלל במזרח התיכון אומר בסופו של דבר היא תצטרך לטפל בכך". 



כמו כן, התייחס הפרשן גם לסיכוים שישראל תצא למתקפת מנע נגד חיזבאללה ואמר: "ישראל תמיד אומרת שהיא זאת שתגיב שנייה, ולפעמים במזרח התיכון זה מעיד על חולשה. יש תנאים לכך שאם ישראל תתקוף ותפגע בפרויקט הטילים המדויקים אלו תנאים מצוינים אלה תנאים טובים וישראל יכולה לעשות את זה ולנצל את החולשה של החיזבאללה כי בסופו של דבר יום אחד זה הנשק יופנה אלינו".

"כשאיראן תתחזק, יהיה להם כסף, הכסף יעבור לחיזבאללה ואז תראה את נסראללה מאיים עלייך. ישראל צריכה לנצל את החולשה של חיזבאללה ולעשות את זה בדרך זו או אחרת. אני לא יודע אם זה דרך מלחמה או תקיפה מתוחכמת, אבל כן הייתי מנצל את החולשה של חיזבאללה כשהם על הקרשים, לא לתת להם יד או לעזור לו, לא להציע להם שקט, להציע להם מסוכנות ואיום", אמר. 

בסיום, העריך יחזקאלי כי מלחמת לבנון השלישית תפרוץ בדרך כזו או אחרת ואמר כי "ש פה הזדמנות לשנות סדרי בראשית, להגיב, להפתיע ולתפוס את האויב שלך בתקופה הכי חלשה שלו. אם ישראל הייתה מושכת את המלחמה עוד שבועיים, חיזבאללה היה גומר את כל המאגרים שלו. עכשיו, חיזבאללה גווע ברעב, לבנון בקריסה, למה לא לנסות לנצל את זה, הרי הוא האויב שלך, במקום להציע לו עזרה, אולי הייתי מציע לו דלת יציאה מכל התפיסה הגי'האדיסטית".