בצל הטענות על לינץ' בנערים יהודים: המשטרה הודיעה הבוקר (ראשון) כי עצרה שני קטינים בחשד להצתת מפעל לייצור אבן באזור הכפר חווארה, הסמוך לשכם. בהמשך יגיעו החשודים לדיון בעניינם בבית משפט השלום בפתח תקווה.

כזכור, בשבוע שעבר שלושה צעירים יהודים טענו כי תושבי הכפר תקפו אותם, זאת לאחר שזיהו אותם כמציתי המפעל. שלושתם הסבירו כי ההמון החל לרדוף אחריהם ובשלב מסוים ניגח אחד הרכבים במקום את רכבם בסמוך לכפר חווארה, הסמוך לשכם.

בהמשך נטען, כי שניים מהנערים הצליחו להימלט והשלישי נפגע ופונה להמשך טיפול רפואי בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. כמו כן, בארגון חוננו, המייצג את הקטינים, טוענים כי בתום שעות ארוכות של חיפושים אותרו שני הנערים כשהם תשושים וחבולים סמוך ליישוב יצהר.

"הנערים נדהמו לשמוע הבוקר כי המון שתקף אותם, ניסה לרצוח אותם, ועשה בהם לינץ', המציא הבוקר כאילו הם קשורים לתג מחיר", אמר אביו של אחד מהנערים.

"הנערים נסעו מכיוון ברקן, לקחו שמאלה בכביש של ג'מעין, משם הרבה מקצרים לכיוון גב הר, כנראה בגלל החג של הערבים, הרחובות והכבישים בלילה היו עמוסים, וזיהו אותם כיהודים, מה שהם עברו זה לינץ' אכזרי, בנס הם הצליחו להימלט, אנחנו מטפלים בהם כעת ומקווים לטוב". 

שני הקטינים הגישו תלונה בגין תקיפה, לינץ, ניסיון פגיעה וגרימת תאונה בכוונת תחילה בתחנת המשטרה באריאל יחד עם הוריהם. הנער השלישי, שאושפז כאמור בבית החולים בלינסון, נלקח לטענת ארגון חוננו, לחקירת שב"כ.