"מתחרטת שהתחסנתי": עיתונאית חדשות 13 לשעבר, אושרת קוטלר, שוחחה הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM, וחוותה דעתה על חיסוני הקורונה, ראש הממשלה נפתלי בנט ודיווחי משרד הבריאות.

כשנשאלה האם ראתה את נאום סרבני החיסונים של בנט, השיבה קוטלר כי היא לא צופה במהדורות החדשות: "ראיתי את זה אחר כך, נחרדתי. עד עכשיו זה מחריד אותי הדבר הזה. זה טקסט פלגני משסה ללא שום בסיס מדעי, ואני בקשר עם אנשי המדע. יש מחלוקת גדולה מאוד בין אנשי המדע גם בקשר לחיסונים ולשיטה בה יש לנהל את מחלת הקורונה או את ההתמודדות איתה".

ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: איתן אלחדז/TPS)
ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: איתן אלחדז/TPS)

כשיוכפז ודוידוב הזכירו לה כי גם היא התחסנה נגד הנגיף, למרות שהתלבטה, השיבה קוטלר כי "זה עלה לה בבריאות", והוסיפה: "אחר כך זה היה נורא. פניתי לקרדיולוג. חשבתי שאני בהתקף חרדה, אבל לא. זה היה בלתי נסבל. לחץ דם מאוד גבוה, כפליים מהנורמלי שלי. זה קורה גם אחרי המנה הראשונה, אבל התופעה הייתה מחרידה כי דפיקות הלב היו באוזניים, בגוף, בכל מקום. הלכתי לבדיקות, הפרעות בקצב, שינויים בבלוטת התריס. יש תת דיווח. אי אפשר להגיד שזה קורה בדרך כלל לנערים ונערות, כי יש פה בעיה".

כשנשאלה מה אמר הרופא, השיבה: "אמר לי מה לקחת, ויטמינים. יצאתי מזה, עדיין לא מבלוטת התריס אבל המקרה הפרטי שלי פחות חשוב. לא יצאתי לפני חצי שנה שזה קרה, יכולתי לצאת אז עם הסיפור שלי. המקרה הפרטי שלי הוא לא העניין, אני יכולה להניח שמיעוט של אנשים בקרב מיליארד המתחסנים ברחבי העולם,  אם אנחנו יכולים להאמין לנתונים, מיליון בישראל זה מיעוט אז הוא חסר זכויות?".

כשנשאלה האם המטרה היא לייצר עוד שקיפות בנושא והאם לתחושתה יש הסתרה בנושא, השיבה: "בוודאי, כולם. כולנו צריכים. זו לא תחושה, אתה יודע כמוני שאין פרוטוקולים".

קוטלר המשיכה לתקוף את החיסונים, ותשובתה ל"האם היא מצטערת על כך שהלכה להתחסן", ענתה: "כן, אני מצטערת. אבל זו אני, אני לא אומרת לאף אחד מה לעשות ואל תתייגו מיליון איש. הפשע הכי גדול אני קוראת את ה'פולואו אפ' של אטילה שומפלבי, מחבלים? הם מחבלים? אנשים שחוששים מהחיסון יותר מאשר חוששים מקורונה, עברו כבר שדרוג והם מחבלים? הם פוגעים באנשים אחרים? אני לא תומכת בשום סוג של אלימות, אבל כשעומד ראש ממשלה ומסית נגד אוכלוסייה שלמה ואומר הם פוגעים בבריאות שלכם, השתגעתם? יש רופאים, הרבה מאוד רופאים, 40 אלף ברחבי העולם שאומרים שאנשים שלא התחסנו לא מסכנים אף אחד אחר. זה כמו בחיסון שפעת, אוקיי? זה דומה מאוד. הטכניקה אחרת אבל זה אותו דבר".

"כל האינפורמציה כרגע, כל הנתונים, מנותבים על ידי אנשים שיש להם קשר לחברות הפארמה", הוסיפה. "זה כמו להגיד לחתול ששומר על השמנת, איך אני יכולה להאמין לדיווחים ולמחקרים של חברות הפארמה שממומנים על ידם שעושות מזה מיליארדים? אז אני באמת לא יודעת". המגישים הציגו בפניה את נתון משרד הבריאות כי 80 אחוז מהמחוסנים לא הדביקו אף אחד, ועל כך אמרה: "אני הפסקתי להאמין למשרד הבריאות בפעם השלישית או הרביעית שאני מקבלת מהם נתונים לא נכונים. אני ממליצה לכל כתבי הבריאות להטיל ספק רב בפרסומים של משרד הבריאות".

מקרי המוות מהמחלקות, בעיקר בגלים הראשונים ואלה אנשים שלא התחסנו, לא משכנע אותך?
"ההצגה של הסיפור הזה על ידי התקשורת עוד תלמד באמת בהיסטוריה של ימי התקשורת והפוליטיקה העולמית. אם היינו מראים במשך 30 שנה את אותם 2,500 איש שמתים כל שנה משפעת וסופרים כל נדבק, אף אחד לא היה יוצא מהבית".