יונה יהב, מי שכיהן כראש עיריית חיפה במשך 15 שנה, הודיע הבוקר (ראשון) כי "אם התמיכה בי תמשיך להיות רחבה כמו היום, והיה ויתקיימו בחירות לראשות העיר - אתמודד לתפקיד". את הדברים אמר הבוקר יונה יהב ראש עיריית חיפה לשעבר לליאת רון ברדיו צפון 104.5FM

יהב התראיין על רקע הסערה במועצת העיר חיפה, במהלכה מנסה קואליציית "השינוי" להרחיב את שורותיה, כדי שיוכלו להדיח את ראש העיר עינת קליש רותם מתפקידה. כמו כן, הודחו גם שני סגניה במהלך ישיבה מתוחה.

שרת הפנים איילת תשקד דחתה את פגישתה על קליש רותם, שהייתה אמורה להתקיים היום, לחודש ספטמבר. גורמים במשרד הפנים הבהירו כי "לא נכון שהשרה תתערב בחיפה בתקופה סוערת זו. יש לראות לאן פני הדברים הולכים". 

יהב אמר כי "לפי הנתונים שיש בידי, לא רחוק היום שיחתרו יחד 24 חברי מועצת העיר שיכולים יחד להדיח את ראש העיר, ואז ההחלטה עוברת לידי שרת הפנים".

כשנשאל האם יש אפשרות לכך שירוץ לראשות העירייה שוב, ענה כי "לפי הדרישה, שאני לא זוכר בכל 15 שנות פעילותי, התשובה חייבת להיות כן. אנחנו נהיה חייבים לראות מה הנתונים, ואם התמיכה תהיה רחבת ידיים, התשובה תהיה בהחלט".

"היא (קליש רותם) סירבה לקבל חפיפה וסרבה גם שהמנכ"ל יישאר והוא גורש באותו יום. היא לא הייתה מוכנה לשמוע ממני, כנראה בגלל שהיא חשבה שהיא יודעת הכל, וראינו שהיא יודעת הכל. אני מייעץ למועצת העיר לתאם עמדות בין כולם, הם חייבים להיות צנועים בגישה שלהם ולדבר בקולות חיוביים עם עובדי העיריה, כי היא אמרה שכולם עצלנים, מושחתים ולא עובדים", הסביר.