מספר חודשים לאחר נירמול היחסים בין המדינות, עידן התעופה הישירה מישראל למרוקו החל היום (ראשון) עם המראתה של הטיסה המסחרית הראשונה מנתב"ג למרקש, שהפעילה חברת ישראייר. התעופה בין המדינות צפויה להתרחב בהמשך, בכפוף לנתוני תחלואת הקורונה.  

בהמשך, המריאה גם טיסה של חברת אל-על. חברת ארקיע דחתה את השקת קו הטיסות הישירות למרקש לחודש ספטמבר. בהמשך צפויה גם חברת התעופה רויאל אייר מרוקו להפעיל קווי טיסות ישירות, שיגיעו גם לנמל התעופה בקזבלנקה.

הטיסה הישראלית הראשונה למרוקו  (צילום: ישראייר)
הטיסה הישראלית הראשונה למרוקו (צילום: ישראייר)

הפעלת הטיסות הישירות בין שתי המדינות, על ידי ארבע חברות תעופה סדירות, יצטרפו לטיסות הקונקשיין שפעלו עד כה. על פי ההערכות, מהלך זה צפוי להפוך את מרוקו ליעד נגיש ופופולארי לישראלים רבים.

אירוע זה מתרחש בצל תקרית דיפלומטית, בין צרפת ומרוקו, ששמה של ישראל נקשר אליה: במהלך סוף השבוע דווח כי נשיא צרפת, עמנואל מקרון, התקשר ביום חמישי האחרון לראש הממשלה נפתלי בנט לנוכח חשיפת פרשת NSO, במסגרתה שירותי הביון של מרוקו עקבו אחרי הטלפון נייד של נשיא צרפת באמצעות תוכנה ישראלית, ודרש ממנו הבהרות בעניין, כך פורסם בחדשות 12. עם זאת, בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לשיחה ולא פרסמו את תוכנה.