סאמר מקאזחה, בן 46 מנצרת, טבע אמש (שבת) בחוף הים בעכו, כשהגיע לבלות עם אשתו יסמין ושלושת ילדיהם - שני בנים ובת, בהם חוסאם בן העשר, שטבע גם הוא. הלוויתו של סאמר תתקיים היום ב-16:30 בנצרת.

קרוב משפחה שהיה במקום בזמן האירוע, סיפר כי בשלב מסוים הילד נכנס לים ונקלע למצוקה, ומיד האבא נכנס להציל אותו וטבע יחד איתו. אולם על פי עדות אחרת האב והבן נכנסו יחד, שחו בחוף ארגמן המוכרז, אלא שהמצילים בשעה הזו כבר סיימו את יום העבודה.

גופתו של האב נתגלתה בסביבות השעה 19:00 בחוף התמרים לשם ככל הנראה נסחפה, אך זוהתה רק כשלוש שעות מאוחר יותר, כשבסביבות השעה 22:00 התקבלה הודעה במשטרה מקרובי משפחה אודות היעדרם של האב והבן. לאחר מכן, החלו חיפושים אחרי הילד, בסיוע דייגי עכו, שנסתיימו רק הבוקר, בבשורה שגם הילד טבע למוות.

סאמר מקאחזה (צילום: באדיבות וואלה!)
סאמר מקאחזה (צילום: באדיבות וואלה!)

וואליד, בן דודו של סאמר אמר כי עדיין לא ברור מה אירע. הוא סיפר כי המשפחה קיבלה הודעה על היעדרותם של סאמר וחוסאם ובעקבות כך הם נסעו לעכו כדי להיות עם האישה והילדים כדי לתמוך בהם ולסייע בחיפושים. הוא הוסיף כי רבים מתושבי עכו הגיעו לעזור בסריקות על החוף ובתוך הים, וגם כוחות משטרה חיפשו באמצעות מסוק.

חוסאם מקאחזה (צילום: עמר אסדי)
חוסאם מקאחזה (צילום: עמר אסדי)

סאמר היה מהנדס חשמל ועבד בחברה לעבודות חשמל. הלוויתו תתקיים היום ב-16:30 בנצרת והמשפחה עושה מאמצים לאחד את ההלוויות. סאמר נמצא כבר אתמול ופעולות החייאה שנעשו בו לא הצליחו להציל אותו ומותו נקבע במרכז הרפואי לגליל בנהריה. גופתו של הבן, חוסאם, נמצאה הבוקר.

מתחילת עונת הרחצה ב-19 במרץ, חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-132 בני אדם שטבעו בים, בבריכות ובמאגרי המים השונים, מתוכם 20 מתו.