כשאנמיק ואן ולוטן, רוכבת אופניים הולנדית, חצתה את קו הסיום של מסלול אולמיפיאדת טוקיו 2020 היא הניפה את זרועותיה בגאווה וחגגה כמנצחת, אלא שהיא לא הייתה הראשונה. אחרי מרוץ של 137 ק"מ, המנצחת בתחרות רכיבת אופני כביש הייתה דווקא הרוכבת האוסטרית, אנה קיזנהופר, שחצתה את קו הסיום דקה ו-15 שניות לפני ואן ולוטן וקטפה את מדליית הזהב. 

על המסלול (צילום: Getty images)
על המסלול (צילום: Getty images)

כשהרוכבת ההולנדית חצתה את קו הסיום היא הייתה בטוחה שהגיעה ראשונה וחגגה בהתרגשות את ניצחונה. היא הניפה את ידיה למעלה, הזילה כמה דמעות ומיהרה לחבק את המאמן שלה, שבישר לה שהגיעה שנייה. ברגע אחד אפשר היה לראות את מצב רוחה של ואן ולוטן יורד וזו אמרה באכזבה: "טעיתי". 

על אף ההישג המרשים והזכייה במקום השני ובמדליית הכסף, ואן ולוטן לא הייתה מאוד מרוצה מהתוצאה. גם חברתה לקבוצת הרכיבה, אנה ואן דר ברגן, התייחסה לנושא ואמרה: "לא ידענו שיש עוד רוכבת לפנינו. היינו בטוחות שנזכה במדליית הזהב". באולימפיאדה שהתקיימה בריו דה ז'נרו לפני ארבע שנים ואן ולוטן התרסקה על המסלול וכתוצאה מכך שברה את עמוד השדרה, כך שזכייה במדליה אולימפית ב-2020 הייתה יכולה להיות סגירת המעגל המושלמת. לבסוף, ואן ולוטן הסתפקה במדליית הכסף, כאשר את הארד קטפה אליזה לונגו בורגיני האיטלקייה.