אמנית הצילום הישראלית נעה גרייבסקי, נחשבת בימים אלו לאחת ההבטחות הגדולות בניו יורק. צילומיה המרהיבים והייחודיים, המתמקדים במוזיקאים ודוגמנים הפכו כבר למבוקשים בעיר שהיא מרכז עולם התרבות אלגנטית וריאליסטית המתארת את המצולמים במרכז בצורה נדירה וייחודית האופיינית רק לה. ארגונים חשובים רבים השתמשו בעבודות הצילום שלה והפיקו תועלת רבה מהתמונות הייחודיות, והיפות שלה שפורסמו בכל רחבי העולם.

גרייבסקי החלה את הקריירה בערוץ 13, גם מעל המרקע וגם באפיקים הדיגיטליים של הזכיינית. במהלך עבודתה קיבלו יצירותיה חשיפה גדולה בתעשיית התרבות, הבידור והחדשות. עם הניסיון המוכח והידע שצברה היא החליטה להמשיך הלאה ולהגשים עוד חלומות. כיום היא עובדת ומתגוררת בניו יורק, שם היא שואפת לייצר, באמצעות עבודותיה, אחווה, אהבה ושוויון.

חשוב לה להציג את האופן בו היא רואה את היהדות בעולם מחד גיסא ואת חשיבות האוכלוסייה הבינלאומית מאידך גיסא, ולקדם אג'נדה של אחווה, אנושיות, אדיבות ונדיבות . היא מאמינה כי באמצעות יצירותיה היא תוכל לרתום ולחבר בין קצוות עולם, לתת קול לאנשים שונים ולכבד את חוויותיהם האישיות והאנושיות.

יצירתה של נעה גרייבסקי (צילום: נעה גרייבסקי)
יצירתה של נעה גרייבסקי (צילום: נעה גרייבסקי)

את הדרייב ליצירה קיבלה גרייבסקי כשעבדה בדרום תל אביב אצל המפיק מוטי רייף היוזם והמפיק של שבוע האופנה בישראל, המתקיים מידי שנה. שם נחשפה למגוון רחב של אנשים ולרצון לשלב מגוון רב של אנשים מכל הסוגים ולאו דווקא בחירה אוניברסאלית של דוגמניות ודוגמניות.  היעד היה לייצר תמהיל שבו על המסלול יפסעו אנשים שהם בוגרים יותר, מלאים ויגרמו לשינוי תפיסת אידיאל היופי המקובל בעולם.

״נחשפתי לאנשים מדהימים מאוכלוסיות שונות שמטרתם הייתה לייצג את הקהילה שלהם בכבוד", מספרת גרייבסקי. "הם היו כל כך אדיבים ומוקירי תודה. כל מה שרציתי היה לעזור להם״, הוסיפה. 

אחד משיאי הקריירה שלה בישראל היה כשליהקה את גל גדות לתצוגות האופנה של קסטרו בתחילת הקריירה שלה "גל גדות הייתה ונשארה האדם הכי צנוע ומקסים שזכיתי לעבוד אתו. אני חושבת שהייצוג שלה כרגע בסרטים פופולריים מעניק השראה להמון שחקניות מתחילות מהמזרח התיכון. היא שילוב של צברית, יפהפייה, מוכשרת ובעיקר צנועה וענווה", היא אומרת. 

בדצמבר 2016, הוזמנה נועה לבית הלבן להדלקת נר ראשון של חנוכה שם פגשה את הנשיא ברק אובמה ורעייתו מישל. באותה שנה גם זכתה להשתתף באירוע פרטי במונקו כשאורח הכבוד היה נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ז"ל וזכתה לצלם את אחת התמונות האחרונות בחייו. 

"שמעון פרס עורר בי השראה אחרי רצח יצחק רבין בשנת 1995. הוא היה אדם שהערצתי ואפילו הייתי פעילה בבחירות שבהן התמודד לנשיאות", נזכרת גרייבסקי. עוד היא מספרית כי פרס "היה איש מדהים שעשה הכל למען מדינת ישראל וראיתי בו מנהיג בעל חזון שנטע בי הרבה תקווה והשראה".

כמו כן צילמה גרייבסקי את פתיחת תור ההופעות של הזמרת מדונה בישראל, הנציחה את הביקור של האמן קנייה ווסט שהופיע בישראל ועוד עשרות פוליטיקאים , אנשי ציבור, זמרים ואמנים ישראלים שאותם הכירה. במהלך העבודה דאגה לנצור את הרגע בשלל תמונות מרהיבות ומחמיאות.

יצירתה של נעה גרייבסקי (צילום: נעה גרייבסקי)
יצירתה של נעה גרייבסקי (צילום: נעה גרייבסקי)

התערוכה הראשונה שלה הייתה בישראל ובה הציגה סדרת פורטרטים אישיים ותמונה קבוצתית של גברים אנונימיים מקבילת העברים בדימונה. בהמשך בניו יורק הציגה תערוכה פורטרטים של דוגמנים במטרה ולמען העברת כל הרווחים ממכירות למקלט לנשים מוכות בארה"ב .

בשנת 2018' השתתפה בתערוכה קבוצתית בה הוצגו תמונות של דוגמנים וסלברטיז. התערוכה בהמשך עברה ליפן . תערוכת יחיד שלה כרגע מוצגת בניו יורק ומכילה מגוון עבודות צילום שייצרה בארה"ב של דוגמנים וסלברטיז. מאז המשיכה לצבור חוויות והישגים נוספים ונכחה בשלשה טקסי "אמי" שהפכו בשנים האחרות למקום אליו מגיעים צלמים ויוצרים בינלאומיים רבים על מנת לצוד את עיניי בכירי התעשייה הבינלאומית. 

יצירתה של נעה גרייבסקי (צילום: נעה גרייבסקי)
יצירתה של נעה גרייבסקי (צילום: נעה גרייבסקי)

גרייבסקי ידועה בדיוק שלה ובתפיסת המבט הייחודית שלה, בצורך העז לייצר שינוי ולעורר מודעות והדבר המשמעותי ביותר עבורה הוא להיות ייחודית בעבודותיה. הצילומים של גרייבסקי הם להיט היסטרי גם ברשתות החברתיות כמעט כולם מגדירים ומתארים את צילומיה כמושלמים, מיוחדים ושכמותם לא תיראו במקום אחר. "אני לא מפסיק לרגע לעקוב", כתב אחד מהם. "אין מילים״ ״תמיד מדהימה״ .

מוטי רייף, האיש הבולט ביותר בתעשיית האופנה הישראלית, החמיא לא אחת לגרייבסקי וסיפר: "נועה היא אחת הצלמות הטובות בעולם מכיוון שהיא יוצרת צילומים אייקוניים של אנשים, צילומים שאינם מתאימים לתבנית האופנה המסורתית ויוצרים שפה ייחודית". עוד אמר: "הכישורים של נועה יוצאי דופן בכך שהיא מצליחה ליצור ולבצע צילומים ייחודיים ויפים שאף צלם אחר בעולם לא יוכל ליצור". 

גרייבסקי, נבוכה מהמחמאות מעט ואומרת: "אני נהנית להחיות אירועים או נושאים מרכזיים באופן שמספר סיפור לאנשים שמסתכלים בתמונות שלי  בצורה שהם בדרך כלל לא יוכלו לראות בשום מקום אחר. המחמאה הגדולה ביותר עבורי היא שאנשים נותנים בי אמון ונחשפים בפניי כדי שאוכל להוציא מהם את המיטב.

יצירתה של נעה גרייבסקי (צילום: נעה גרייבסקי)
יצירתה של נעה גרייבסקי (צילום: נעה גרייבסקי)

את פעילה מרכזית ב ארגון הנשים של UN.
"אני מוגדרת כצלמת הראשית של הארגון החשוב הזה. בנוסף, אני עסוקה בגיוס כספים עבור קמפיין שנמשך כחמש שנים שבו אנחנו שמות דגש על גברים שעוזרים לנשים. הפרויקט מעניין ומרתק ומאד חשוב ללבי על מנת להאדיר גברים שמסייעים לנשים בכל כוחם להיות חזקות, מצליחות , נחושות . ברגע שגברים מגנים תופעות אלימות ושוביניזם זה יוצר מסאת כוח ונותן משנה תוקף לצורך למגר את התופעה".

יצא לך לצלם פעם אשה מוכה?
"אחת החוויות הכי מעצימות שעברתי בקריירת הצילום הייתה להגשים חלום של אשה מוכה עם מקרה משפחתי קשה שחלמה להיות שחקנית ולא היו בידיה האמצעים ו"הפוש" הראשוני. בעזרת מכרה משותפת הגעתי אליה ונחשפתי לאשה מיוחדת. דאגתי שתצא הכי כוכבת בצילומים כדי שתוכל להשתמש בתמונות שלי ככרטיס ביקור ראשוני לקראת הקריירה שעליה חלמה".

את נחשבת לצלמת מאד מדויקת?
״המוטו שלי הוא לתעד את החיים באופן אותנטי, לחשוף את האמת הפנימית של האנשים. לתת להם תחושה נוחה כדי שיוכלו להסיר את המסכות ולחלוק איתי את אותו רגע הצילום שלהם שהוא חשוב ומשמעותי.  הסיפור האישי הוא שמעניק לי את ההשראה, ועליו מתבססים הצילומים שלי. הדינמיקה ביני לבין המצולם היא הכרחית. אני מאוד סלקטיבית בבחירות שלי עם מי לעבוד ובוחרת את הפרויקטים על בסיס ההשראה מהאדם עצמו״.

מה התכניות לעתיד הקרוב?
"להמשיך ליצור ולייצר הזדמנויות והפקות אופנה שבהם אני מרגישה שאני נמצאת במרחב הטבעי שלי. בעיני אופנה היא שפה וביטוי מדויק באמצעותו ניתן לגשר על פערים ולתת מענה אישי לכל אחת ואחד. אחרי עידן הקורונה, בתקווה שאנחנו אחריו, אני ויוצרים אחרים שמחים שתעשיית האופנה מאפשרת לנו לחזור ליצור, חזרנו למציאות  ולצורך לייצר ביטוי עצמי. אם שמתם לב הכל נהיה צבעוני, פרחוני ושמח. פסטיבל הבגדים והצורך להתלבש  נפתח מחדש ואנשים שבמשל שנה וחצי הסתובבו עם סניקרס וטרנינג מרגישים שנולדו מחדש.